Is deze e-mail onleesbaar? Zie online versie.



Welkom bij de Geef.nl nieuwsbrief. 16e jaargang | week 48 | 2016
  1. Stappenplan eindejaar fondsenwerving - PAS TOE!
  2. Waarom geven donateurs eigenlijk tijdens de feestdagen?
  3. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
  4. Checklist eindejaar fondsenwerving
  5. 50+ stappenplan in gratis online boek fondsenwerving 2.0(16)
  6. Oude nieuwsbrieven opvragen? Zie: www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven
Volg ons: f y l t t

 
1. Stappenplan eindejaar fondsenwerving - PAS TOE!
We weten allemaal hoe belangrijk de laatste 4 weken van het jaar zijn m.b.t. de fondsenwerving voor goede doelen. Via onderstaand simpel stappenplan laten we zien hoe een fondsenwervende eindejaarscampagne er uit kan zien. Wij raden aan dit toe te passen en vooral te meten of dit gewerkt heeft. Pas dus toe!
  1. Verstuur een nieuwsbrief in de week van 5-11 december.
    Stuur in de week van 5-11 december een nieuwsbrief uit met de optie jullie werk te ondersteunen met een online donatie.

    Leg in de nieuwsbrief in het kort uit waarom het werk dat jullie als goede doel belangrijk is en sluit daarbij af met de mogelijkheid om te doneren. In het kort kan afgesloten worden met bijvoorbeeld: Ondersteun ons werk en DONEER of Wij hopen dat u het ook belangrijk vindt dat onze projecten ondersteuning krijgen. Steun onze projecten door ONLINE TE DONEREN.

    Hieronder een voorbeeld HTML code die direct in jullie nieuwsbrief toe te passen is (kopieer en plak deze regeld dus in de HTML broncode) en die donateurs direct aan jullie goede doel vanuit de nieuwsbrief laat doneren:

    Ondersteun ons werk, <a href="https://www.geef.nl/donatiemodule.php?gd=##aansluitnummer##&taal=nl_NL&reference=&projectcode=nb201612week1&bedrag=&vastbedrag=N&ref=eindejaarsmailing">DONEER.</a>


    Bovenstaande HTML code resulteert in het volgende:

    Ondersteun ons werk, DONEER.

    Gebruik dus de bovenstaande voorbeeld HTML broncode (copy/paste) in de nieuwsbrief of gebruik deze link op een plaatje / button / tekst om mensen te laten geven aan jullie goede doel vanuit de nieuwsbrief of op de website indien jullie niet vanuit HTML broncode werken:

    Link om te doneren:

    https://www.geef.nl/donatiemodule.php?gd=##aansluitnummer##&taal=nl_NL&reference=&projectcode=nb201612week1&bedrag=&vastbedrag=N&ref=eindejaarsmailing


    P.S. We hebben direct 2 variabelen in de link verwerkt zodat ook achteraf bekeken kan worden welke donaties op deze wijze binnengekomen zijn. doordat we de volledige html broncode laten zien geldt dat deze nieuwsbrief wellicht helaas niet meer responsive (voor alle apparaten geschikt) weergegeven kan worden en er wellicht alleen op een desktop goed uitziet. Je kunt er ook voor kiezen deze 1e nieuwsbrief zonder te vraag om te doneren te versturen waarbij je dit pas in de 2e nieuwsbrief doet die later volgt.

  2. Maak een eindejaar fondsenwerving landingspagina op de website en link er naar vanaf de homepage.
    Maak op de website een landingspagina aan voor die gevers die eerst meer informatie willen nalezen en link vanuit de nieuwsbrief met een tekst als MEER INFORMATIE naar deze landingspagina. Herhaal wat er in de nieuwsbrief staat met iets meer uitleg en sluit weer af met de mogelijkheid om te doneren. Dezelfde html broncode kan op de landingspagina gebruikt worden. Link vanuit nieuws en de homepage van jullie goede doel naar deze eindejaar fondsenwerving landingspagina.

  3. Verstuur een nieuwsbrief in de week van 12-18 december.
    Stuur in de week van 12-19 december dezelfde nieuwsbrief nog een keer (met een andere intro en onderwerpregel) met de optie jullie werk te ondersteunen met een online donatie.

  4. Verstuur een fijne feestdagen nieuwsbrief in de week van 19-26 december.
    Stuur in de week van 19-26 december een prettige feestdagen nieuwsbrief uit met de optie jullie werk te ondersteunen met een online donatie.

Overige tips
  • Ga gericht te werk op basis van de missie van het goede doel en ga geen gekke dingen doen tijdens de eindejaar fondsenwerving (alhoewel 3FM serious request laat zien dat dit ook super effectief kan zijn);
  • Zorg ervoor dat de boodschap die je verspreid consistent is;
  • Pas multichannel toe! Hierboven staan de tips m.b.t. nieuwsbrief en website maar vergeet de overige kanalen ook niet! Dus gebruik de DONEER link ook op social media of link naar de landingspagina op jullie website.
  • De eindejaar fondsenwerving moet je als een campagne uitvoeren net als iedere andere fondsenwervingscampagne!

    Gebruik deze link om voor jullie goede doel een eigen donatiemodule link tijdens de feestdagen te genereren en krijg ook een QR-code die binnen drukwerk toegepast kan worden zodat ook vanuit drukwerk gevers direct online kunnen doneren. Jullie aansluitnummer is: ##aansluitnummer##
 
2. Waarom geven donateurs eigenlijk tijdens de feestdagen?
Voor veel goede doelen geldt dat in de maand december 20-40% van alle donaties binnenkomen of verwerkt worden. Waarom is dit eigenlijk het geval?
  • De feestdagen inspireren mensen om te geven aan diegene die het minder goed hebben;
  • Donateurs zoeken op het laatste moment manieren om via giften belastingaftrek te krijgen;
  • Donateurs hebben nog geld over in het vooraf door hun bepaald budget dat aan non-profits gegeven gaat worden in het desbetreffende jaar;


 
3. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld, persoonlijke tweets Jordan van Bergen en tweets door of aan @GeefGratis.

Profile image

En dit hebben we gewonnen! Met 24 andere #goede #doelen #Campagnepakket! @geefgratis
Profile image

Zojuist € 100.000+ aan donaties over november aan goede doelen op Geef.nl uitbetaald. #GeefSamen via #Geef.nl -> geef.nl
Profile image

Nieuwe tariefstructuur #CBF: Organisaties < €100.000 inkomsten betalen het laagste tarief van € 250 euro per jaar ow.ly/xDTq306EORa
Profile image

Cordaid is veroordeeld om een schadevergoeding van bijna 6.000 euro te betalen aan fotograaf Thijs Heslenfeld: ow.ly/DuBo306CwJN
Profile image

Waar blijft dat beloofde geld voor goede doelen, Amber Heard? ow.ly/q5TQ306CgxK Geld dat de actrice krijgt van haar ex Johnny Depp.
Profile image

Roeiers University of Warwick brengen opnieuw een #naaktkalender uit. Opbrengst naar een goed doel, zie: ow.ly/ZcHZ306ysvD
Profile image

Deze profit vriendjes van de Postcodeloterij kregen het afgelopen jaar gratis geld: ow.ly/MjsB306xoHQ 2015 -> ow.ly/pfBR306xoHX
Profile image

Ook meer en meer concurrentie in Belgie: Rode Neuzen Dag lijkt dit jaar erg op formule van Music For Life: ow.ly/uQ4O306vJvE
Profile image

Vanaf vandaag gaat brancheorganisatie Instituut Fondsenwerving (#IF) verder als 'Nederland Filantropieland'. ow.ly/oFhn306tRY6 #NLFL
Profile image

De belastingdienst ging niet akkoord met een Friese #ANBI publicatieplicht website pagina. ow.ly/n4hI306sOet Moe(s)t in het NL of ENG
Profile image

Lottovate krijgt vergunning voor online goede doelen loterij ow.ly/Y5vi306qac5 Hoe de loterij er uit gaat zien is nog niet bekend.
Profile image

Goed doel Football Maties onder vuur na tweet over 'uitroeien Wilders-aanhang' Van Zon is afgetreden als voorzitter ow.ly/7en0306lAtn

Jordan van Bergen

@geefgratis

Mijn persoonlijke tweets en tweets over de non-profit sector en de gratis te gebruiken diensten op Geef.nl. Vragen worden binnen 24 uur beantwoord

http://www.geef.nl


 
4. Checklist eindejaar fondsenwerving
Hieronder een korte checklist eindejaar fondsenwerving
  • Wij hebben een concrete eindejaar fondsenwerving doelstelling en strategie. Item 1 uit deze nieuwsbrief kan hier prima bij helpen. Pas dus toe.
  • Wij hebben een planning gemaakt wat er moet gebeuren om in december zoveel als mogelijk via de eindejaar fondsenwerving campagne donatiesop te halen.
  • Wij passen de campagne multichannel toe. Dus over meerdere kanalen waaronder minimaal, website, social media, nieuwsbrief, etc.
  • Wij passen de campagne hybride toe waardoor ook via offline media (drukwerk) gevers alsnog online kunnen doneren.
  • Onze eindejaar fondsenwerving campagne heeft een emotionele insteek die een beroep doet op de gever met een duidelijke oproep tot actie, doneren.
  • Ons geefproces is duidelijk, gemakkelijk, snel, responsive en transparant. De donatiemodule van geef.nl helpt hierbij. Simpele link en iedereen kan gemakkelijk, snel en veilig online doneren aan jullie goede doel.
  • De online doneren optie is toegevoegd aan de website.
  • De mogelijkheid om terugkerende donaties te doen wordt aangeboden. Dit zit standaard in de donatiemodule van geef.nl via SEPA euro incasso's.
  • De homepage van de website is in December specifiek ingericht voor online donaties
  • Er wordt gemeten wat het beste heeft gewerkt en dit passen we opnieuw toe en herhalen deze aanpak.
  • Wij hebben een plan hoe we opvolging geven richting donateurs door regelmatig resultaten te delen, verhalen te vertellen, en update te geven over de impact van hun gift.
 
5. Het 50+ stappenplan in gratis online boek fondsenwerving 2.0(16)
In het gratis boek online fondsenwerven 2.0(16) staat een 50+ stappenplan m.b.t. online fondsenwerving. Dit gaat nog verder dan alleen het geven tijdens de decembermaand.


Aan het boek zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd waaronder de informatie uit deze nieuwsbrief m.b.t. eindejaar fondsenwerving. Via dit gratis boek hoopt Jordan van Bergen fondsenwervers te laten zien hoe zonder al te hoge investering en door slimme toepassing van internet tools online fondsen te werven. Of dit nu voor een minder bekend of juist bekend goed doel is. Sinds 1 december 2016 staat op de website van Jordan van Bergen een update van het boek en kan iedereen de nieuwe versie van het boek ook downloaden als PDF.

 
Onze gratis te gebruiken diensten
Geef.nl
»
Donatiemodule
»
Techsoup Nederland
»
Twinfield besparing
»

Nieuwsbrief gegevens
 
Nieuwsbrief abonnement informatie
Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen! Voeg info@geefgratis.nl en info@geef.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.

Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Gebruikersvoorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de gebruikersvoorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##
Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##
 
www.geef.nl - www.geefgratis.nl