Is deze e-mail onleesbaar? Zie online versie.



Welkom bij de Geef.nl nieuwsbrief. 16e jaargang | week 42 | 2016
  1. Mooi geef.nl voorbeeld - Marathon voor Music to Save Lives
  2. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
  3. Vijf tips om jullie fondsenwervende eindejaarscampagne te laten slagen!
  4. Grote goede doelen verliezen aanhang; 'kleintjes' plussen juist
  5. Oude nieuwsbrieven opvragen? Zie: www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven
Volg ons: f y l t t

 
1. Mooi geef.nl voorbeeld - Marathon voor Music to Save Lives
Tessa Hamers is in actie gekomen op Geef.nl voor Music to Save Lives.


Omschrijving actie: Aankomende zondag ga ik de marathon van Amsterdam lopen. Ik hoop geld in te zamelen voor een weeshuis in Oeganda. Sponsor jij mij ook? Fantastisch en veel dank!.

Wij zijn blij dat wij met Geef.nl hierin een bijdrage kunnen leveren bij dit soort acties voor aangesloten goede doelen. Deze actie heeft meer dan 1.000 euro opgehaald!. Dit is een mooi voorbeeld hoe een teamactie donatiegelden op kan halen voor jullie als aangesloten goede doel.

Voor die goede doelen die graag horen hoe ze het beste de bezoekers van de website kunnen laten weten hoe in actie te komen leggen we uit hoe Geef.nl het beste op hun website toegevoegd kan worden inclusief 'kom in actie via Geef.nl' buttons, via deze handleiding.

 
2. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld, persoonlijke tweets Jordan van Bergen en tweets door of aan @GeefGratis.

Profile image

Nu ook al een #ANBI zoeker van de PKN, zie: anbizoeker.pkn.nl Wie een gift aan PKN wil aftrekken heeft een RSIN-nummer nodig.
Profile image

Jammer Pink Ribbon: Goed doel weigert opbrengst naaktkalender studenten ow.ly/dtyT305l94h Maar zie dan dit: ow.ly/GJhc305l93z ?
Profile image

Wie snapt de kop van deze vacature: Commercieel donateur goede doelen - fulltime ow.ly/4O1d305l1HC #straatwerving #verbod
Profile image

Verenigingen halen in 1 jaar ruim 100.000 euro op via Belgisch crowdfundingplatform Dono.be ow.ly/6tNg305hM9o
Profile image

Vermogen Marijke Helwegen en haar man naar goede doelen. Vastgelegd dat ons hele vermogen naar goede doelen gaat: ow.ly/TpgM305hGvP
Profile image

Goede doelenfeest ergert Eindhovense raadsnestor: ow.ly/AJga305cPbw 'Tijdens uw handjesschudbijeenkomst zal ik elders zijn'
Profile image

Grote goede doelen verliezen aanhang; 'kleintjes' plussen juist: ow.ly/vcML30578Rs
Profile image

Oranje Fonds haalt geld van bankrekening en wordt grondbezitter. Gaat beleggen in grond: ow.ly/MTgs3053VL5 Beleggingsbeleid verandert.
Profile image

Rode Kruis werft via CEO's: "Doneer een sollicitant": ow.ly/3rKN3053NCy 1.418 werknemers bij Rode Kruis België.
Profile image

Wiebes geeft niet thuis: Ik zie geen mogelijkheid voor een versnelling van de nu lopende #ANBI evaluatieonderzoeken ow.ly/NtsQ3053riw
Profile image

HAÏTI: Doneer niet aan het Amerikaanse Rode Kruis: ow.ly/FEGd3052rnQ Volgens ProPublica ging een kwart naar het Rode Kruis zelf.

Jordan van Bergen

@geefgratis

Mijn persoonlijke tweets en tweets over de non-profit sector en de gratis te gebruiken diensten op Geef.nl. Vragen worden binnen 24 uur beantwoord

http://www.geef.nl


 
3. Vijf tips om de fondsenwervende eindejaarscampagne te laten slagen!
Geef.nl geeft je 5 tips hoe de eindejaarscampagne tot een succes te maken. De feestdagen lijken nog ver weg maar het is nu zaak te beginnen om voorbereid te zijn om het beste uit de fondsenwerving rond de feestdagen en in december te halen.
20 tot 25% van alle donaties komen bij veel goede doelen en ook bij geef.nl in december en januari binnen. Hieronder 5 tips om het beste uit jullie online fondsenwerving te halen tijdens de feestdagen:
  1. Tip 1: Gebruik de online donatiemodule van Geef.nl.
    Waarom? Je kunt geoormerkte donaties binnenhalen waardoor je precies weet wie, wanneer en hoeveel heeft gedoneerd via welke campagne. Ga naar www.geef.nl/uitleg-donatiemodule en genereer een specifieke donatiemodule link. Dit zal duidelijk maken dat voor iedere Campagne een eigen URL gebruikt kan worden. Jullie aansluitnummer is: ##aansluitnummer##

  2. Tip 2: Combineer online en offline. Geef.nl maakt het voor jullie goede doel mogelijk om ook via offline media mensen naar de online donatiemodule te gaan door te scannen, klikken, swipen of SMS'en. Probeer maar eens het volgende via SMS. Stuur een bericht aan 1008 met als inhoud: donatie ##aansluitnummer##
    Duidelijker kunnen we het niet maken. Gebruik tip 1 en je krijgt een QR-code die gebruikt kan worden op offline media. Twee voorbeelden hoe je in drukwerk de mensen op kunt roepen te doneren aan jullie goede doel. Probeer het uit en pas het dus toe zodat jullie offline media ook online voor donaties zal zorgen tijdens de feestdagen.

  3. Tip 3: Roep de achterban op te vragen in actie te komen met een actie op Geef.nl voor jullie goede doel waarbij ze niet de familie en kennissen om een kerstcadeau vragen maar om een donatie aan jullie goede doel.

  4. Tip 4: Lees het gratis boek over online fondsenwerving waarbij geldt dat dit ook allemaal prima tijdens de feestdagen toegepast kan worden, zie: www.jordanvanbergen.nl.

  5. Tip 5: Gebruik de link uit Tip 1 op social media en in tweets, status updates etc. etc. en deel dus zoveel als mogelijk een verhaal (storytelling) met daarbij een call 2 action link/button die verwijst naar de donatiemodule URL.

Met deze 5 tips moet je voldoende mogelijkheden hebben om met 1 simpele link naar de donatiemodule jullie eindejaarscampagne perfect op de rit te krijgen. Wij horen graag van goede doelen op geef.nl hoe zij geef.nl gebruiken voor hun eindejaarscampagne (we kunnen dan altijd tips geven hoe het wellicht nog beter kan) of welke tips er nog meer zijn. Stuur dit naar info@geef.nl.

 
4. Grote goede doelen verliezen aanhang; 'kleintjes' plussen juist
Vooral grote goede doelen (met meer dan €20 miljoen inkomsten) lijken draagvlak in de samenleving te verliezen: het aantal leden en donateurs liep in 2015 ten opzichte van het jaar ervoor terug met bijna 7 procent aldus een artikel op De Dikke Blauwe website.
Dit blijkt uit gegevens van leden van Goede Doelen Nederland. Significant is de daling van donateurs en leden in de hoogste categorie: een gemiddelde teruggang van 6,7 procent (in absolute zin blijven er dan een kleine 6 miljoen Nederlanders over). Middelgrote organisaties laten een stabiel beeld zien (een kleine 2,5 miljoen Nederlanders), terwijl de 'kleintjes' fors plussen: plus 8,6 procent (een krap half miljoen leden & donateurs). Grote verliezers (op sectorniveau, dus niet uitgesplitst naar schaalgrootte) zijn hier organisaties op het gebied van internationale samenwerking en van welzijn & cultuur. Kleine plusjes zijn er voor gezondheid en natuur & milieu. Voor het hele artikel, zie: www.dedikkeblauwe.nl/news/grote-goede-doelen

 
Onze gratis te gebruiken diensten
Geef.nl
»
Donatiemodule
»
Techsoup Nederland
»
Twinfield besparing
»

Nieuwsbrief gegevens
 
Nieuwsbrief abonnement informatie
Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen! Voeg info@geefgratis.nl en info@geef.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.

Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Gebruikersvoorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de gebruikersvoorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##
Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##
 
www.geef.nl - www.geefgratis.nl