Stichting GeefGratis
  Bekijk hier de online versie van deze nieuwsbrief

Nieuwsbrief GeefGratis | 10e jaargang nieuwsbrief GeefGratis | editie: week 23, 2011.
 
   
 
Beste ##goededoelnaam##,
Deze week in de nieuwsbrief aan 2.500+ aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis:
  1. Gratis QR-code bij de donatiemodule
  2. AUB invullen: Enquete onder non-profits in Nederland
  3. GRATIS AANBOD schoolinventaris
  4. Geef feedback of suggesties door
  5. Google lanceert de +1 (plus one) button voor op de eigen website
  6. Laatste nieuws uit de goede doelen wereld
  7. Ontmoet mensen en organisaties die werken aan een betere wereld
  8. Uw gegevens beheren? KLIK HIER! voor het CMS systeem
  9. Helpdesk, colofon en nieuwsbrief abonnementsinformatie
 
   
   
           
   
   
 

1. Gratis QR-code bij de donatiemodule

Rubriek: donatiemodule

Door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Van de week heb ik het volgende hierover getweet: "Goede doelen die de wizard gebruiken om de juiste link naar de donatiemodule te leggen krijgen er nu ook de QR-code bij: http://ow.ly/59IpU"

Voor diegene die nog niet weten wat een QR-code is een korte introductie. Een QR-code is een tweedimensionale streepjescode. De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snelle reactie"). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden in Japan inmiddels algemeen gebruikt in tijdschriften, op bushaltes en op visitekaartjes. In Nederland is de code terug te vinden op de e-tickets van de NS, maar ook steeds vaker op posters.

Zou het nu niet gaaf zijn als je de link naar je donatiemodule via een QR-code aanbiedt aan je donateurs op posters, t-shirts, websites, nieuwsbrieven etc.? Dus jullie goede doel staat bijvoorbeeld op een evenement en zou graag donatiegelden werven bij die mensen die tijdens het evenement bedenken dat ze de organisatie willen steunen? Even de smartphone pakken en de QR-code scannen en men zit in de donatiemodule om te doneren. Bijna alle smartphones hebben tegenwoordig wel een gratis QR-code lezer applicatie en je ziet de QR-codes steeds vaker opduiken. Maak hier dus gebruik van. Hieronder een voorbeeld van de QR-code die naar de website van GeefSamen gaat:


Na het plaatsen van de tweet over het feit dat je nu standaard de QR-code er bij krijgt bij het gebruiken van de donatiemodule wizard ontvingen wij bijvoorbeeld deze reactie: "@DavidvanWijck, Jun 03, 10:08pm via TweetDeck: QR-code bij donatiemodule van @geefgratis. Goede doelen opgelet! Dit biedt mogelijkheden! http://ow.ly/59IpU

Voor meer uitleg over de QR-codes zie het gratis online boek Online Fondsenwerven 2.0.
 
   
       
   
 

2. AUB invullen: Enquete onder non-profits in Nederland

Rubriek: enquete

Door: Sander van der Aa, afstudeerder bij TechSoup Nederland

Techsoup Nederland doet onderzoek naar haar merkbekendheid en het mediagebruik van goede doelen organisaties in Nederland. Middels een enquete hoopt zij deze organisaties beter te kunnen bereiken en te voorzien in hun wensen. Wij willen u bij voorbaat bedanken voor uw bijdrage door de enquete online in te vullen.

TechSoup Nederland geeft charitatieve instellingen in Nederland toegang tot de donatieprogramma’s van diverse technologieleveranciers. Met TechSoup kunnen goede doelen organisaties voordelig beschikken over veelgevraagde software en hardware en zo efficiënter hun goede werk doen. De donatiepartners binnen TechSoup Nederland zijn op dit moment Microsoft, Cisco, Symantec en SAP.





Bent u naar aanleiding van deze enquete nieuwsgierig en vraagt u zich af wat Techsoup Nederland voor uw organisatie kan betekenen? Kijk dan op www.techsoup.nl
 
   
       
   
 

3. GRATIS AANBOD schoolinventaris

Rubriek: aanbod

Door: Jos Schoenmakers

Wij zijn een basisschool in Malden en gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw. Daardoor is er een complete schoolinventaris over: llnsets, stoelen, buro's, schoolborden, kasten enz. Mogelijk zijn er instellingen die interesse hebben.

Het goede doel dat interesse heeft en gekozen wordt (wie het eerst komt wie het eerst maalt) moet het zelf komen ophalen in de week van 6-7-8 juli (eind vd week). Doel is wat ons betreft vrij; als hetmaar een goed doel is!

Indien u interesse heeft kunt u reageren via het mobiele nummer van Jos Schoenmakers 06 1129 2345 of via het e-mailadres directie@dekomeetmalden.nl

 
   
       
   
 

4. Geef feedback of suggesties door

Rubriek: klantenservice

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Het is nu voor alle aangesloten goede doelen mogelijk feedback en suggesties aan Stichting GeefGratis te geven via het feedback & suggesties formulier binnen het CMS systeem

Het mooie aan het verhaal is dat suggesties door andere goede doelen met een PLUS gewaardeerd kunnen worden zodat de belangrijkste suggesties makkelijk duidelijk worden. Die suggesties die meer dan 50 reacties opleveren zal GeefGratis bekijken op haalbaarheid en in de broncode van de websites gaan toevoegen.

Ga naar het CMS systeem van GeefGratis, log in en geef uw feedback/suggestie door: https://www.allegoededoelen.nl/cms (keuze rechtsonder in het scherm).



 
   
       
   
 

5. Google lanceert de +1 (plus one) button voor op de eigen website

Rubriek: Zoekmachines/Social Media

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Het kon niet uitblijven dat Google met een alternatief zou komen voor de Facebook Like button.


Met de Google +1 button (spreek uit plus one) kun je je vrienden informeren over sites die jij wilt aanbevelen rechtstreeks vanuit de zoekresultaten. Het is nu ook mogelijk deze functie op je eigen website toe te passen. Een mooi voorbeeld zijn http://www.allegoededoelen.nl en http://www.geefsamen.nl (boven aan de website). Vergeet niet een keer op de +1 button te klikken om te zien hoe het werkt. Om te kunnen plus enen moet je wel met je google account ingelogd zijn.

Dat Google zou terugkomen met een toepassing die gericht is op Social Media was te verwachten. De button is niet echt een rivaal voor de Facebook Like button maar heeft wel voor een deel overeenkomstige functionaliteit. Google +1 lijkt nu al een slimme vinding die niet alleen de voordelen biedt van Social Media sharing maar direct inspeelt op Google's grote wens om zoekresulaten meer relevanter te maken.

Voor meer uitleg over de google +1 button zie de paragraaf 2.1.2. in het gratis online boek Online Fondsenwerven 2.0.
 
   
       
   
 

6. Laatste nieuws

Kort overzicht laatste nieuws uit de goede doelen wereld:
 
   
       
   
 

7. Ontmoet mensen en organisaties die werken aan een betere wereld

Rubriek: evenementen

door: Michel Groenenstijn, Be-More

UZ gaat op vrijdag 24 juni haar 5e editie beleven: een lUZstrum!

UZ (jijbent.uz) is het event dat mensen en organisaties bij elkaar brengt die zich willen inzetten voor een betere wereld.



UZ is uniek. UZ is eigenwijs. UZ is toegankelijk.
UZ inspireert. UZ nodigt je uit.

UZ is er voor iedereen. Voor organisaties die vrijwilligers zoeken, voor mensen die vrijwilligerswerk willen doen en een organisatie zoeken. Maar ook om een workshop te geven of jezelf of je organisatie te pitchen wanneer je graag input wil hebben van mensen. Met andere woorden: bij UZ kom je iets brengen of halen.

Zo kon je tijdens UZ deelnemen aan een ‘durftevragen- sessie’, advies krijgen hoe je als organisatie een persbericht schrijft, meedenken over een game voor een stichting in Colombia, deelnemen aan een brainstorm over een race op frituurolie of een social media workshop volgen. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Er is maar 1 regel tijdens UZ: je mag niet om geld vragen.

In 2010 gestart als samenwerking tussen Be More, Frivista en de 1%CLUB beleefde UZ inmiddels 4 succesvolle edities waar meer dan 500 bezoekers deelnamen aan de uiteenlopende sessies. Op vrijdag 24 juni een nieuwe UZ: het lUZstrum. Zorg dat je erbij bent. Zorg dat jouw organisatie erbij is. Inschrijven is verplicht en kan via www.jijbent.uz!
 
   
       
   
 

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##

De GeefGratis nieuwsbrief wordt verstuurd via het Nieuwsbrieven Pakket van Procurios

Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##