Beste ##goededoelnaam##,
kunt u onderstaande nieuwsbrief om wat voor reden dan ook niet lezen, klik hier.



GeefGratis nieuwsbrief
Nieuwsbrief aan meer dan 2.000+ aangesloten goede doelen. 10e jaargang. Editie: week 39, 2010.
       

Inhoudsopgave

  1. Fijne feestdagen en een gelukkig 2011
  2. Donatiemodule GeefGratis verbeterd!
  3. The Online Fundraising Challenge
  4. Laatste nieuws uit de goede doelen wereld
  5. Uw gegevens beheren? KLIK HIER! voor het CMS systeem
  6. Helpdesk, colofon en nieuwsbrief abonnementsinformatie

1. Fijne feestdagen en een gelukkig 2011

Rubriek: feestdagen

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Stichting GeefGratis wenst iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2011


2. Donatiemodule GeefGratis verbeterd!

Rubriek: donatiemodule

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Tijdens de feestdagen moet je relaties iets cadeau doen is vaak tegen ons gezegd. Stichting GeefGratis heeft als kerstcadeau de donatiemodule opnieuw verbeterd. Alle aangesloten goede doelen maken hier per direct gebruik van.

Zo worden onder andere de betaalpagina's bij de Payment Service Provider(s) nu getoond in de lay-out van de donatiemodule. Een paar voorbeelden:





Klik hier voor de donatiemodule van uw organisatie.

Logo en bedankpagina
Het logo wordt dus ook voortaan op de betaalpagina's getoond en de donateur kan nu altijd doorklikken naar de veel gestelde vragen pagina met uitleg. Na de donatie wordt de donateur nu bedankt voor "zijn donatie" en niet langer voor "zijn betaling" zoals dit voorheen werd gemeld:



Het is voor de donateur nu direct duidelijk wanneer de donatie afgerond is. De kleuren van de donatiemodule zijn via het CMS systeem in te stellen door ieder aangesloten goede doel.

Google Analytics code in donatiemodule
Het is voor %Subscriber:CustomField1% mogelijk een eigen Google Analytics code of welke andere analytics code in de donatiemodule van GeefGratis op te nemen. De donatiemodule kan dus via Google Analytics gevolgd worden. Standaard betaalknoppen zoals iDEAL hebben deze optie natuurlijk niet. Meer en meer kwam de vraag bij GeefGratis binnen of de donatiemodule ook uitgebreid kon worden met een analytics code die specifiek door het goede doel te volgen is. Dit is nu mogelijk via de vernieuwde donatiemodule en binnenkort is deze code via het CMS systeem te beheren. Tijdelijk kan ieder aangesloten goede doel hun analytics code doormailen op info@geefgratis.nl met de vraag dit bij de donatiemodule toe te voegen.

Google Analytics Ecommerce Tracking via donatiemodule
Het is ook mogelijk je ecommerce activiteiten te rapporteren t.b.v. conversie doeleinden. Hiervoor moet je wel eerst een en ander instellen via Google Analytics Ecommerce Tracking en bij de donatiemodule kun je een landingspagina opgeven die getoond moet worden nadat er gedoneerd is. Die organisaties die bovenstaande op de rit hebben en hier gebruik van willen maken kunnen zich melden via info@geefgratis.nl.

3. The Online Fundraising Challenge

Rubriek: ingezonden mededeling

door: David Berg, Online Fundraising

Begeleiding nodig bij het toepassen van de internet diensten van Stichting GeefGratis om daadwerkelijk donatiegelden via online fondsen werven op te halen? Wellicht is The Online Fundraising Challenge dan iets voor u?

P.S. The Online Fundraising Challenge is geen initiatief van Stichting GeefGratis maar van David Berg van Montagne Services. Echter omdat David tijdens The Online Fundraising Challenge ook in kan gaan op hoe de gratis te gebruiken internet diensten van Stichting GeefGratis te gebruiken hebben we besloten onderstaande in onze nieuwsbrief op te nemen.

The Online Fundraising Challenge door David Berg: Het internet biedt enorm veel kans om succesvol fondsen te werven.

Wij spreken regelmatig veel fondsenwervers, tijdens deze gesprekken blijkt dat het internet en ook sociale media erg serieus wordt genomen, maar dat het vaak ontbreekt aan intern draagvlak en kennis over hoe het aan te pakken en te organiseren.

Daarom wordt het internet nog onvoldoende benut door goede doelen, en dat is erg jammer.

The Online Fundraising Challenge 'Yes you can'.

Daarom bieden wij 80 goede doelen de kans om deel te nemen aan The € 10,000 Online Fundraising Challenge

Wij zullen volgend jaar in totaal 80 goede doelen doen geloven in Online Fundraising, en elk goed doel begeleiden en adviseren om minimaal € 10,000 netto op te halen. In totaal wordt in 2011 minimaal € 800,000 opgehaald.

Hoe werkt The € 10,000 Online Fundraising Challenge
  • Max. 20 goede doelen melden zich aan via het aanmeldformulier. Aanmelden kan tot uiterlijk 22 december. (Na 20 aanmeldingen sluit de inschrijving. Alle goede doelen die zich daarna nog aanmelden doen automatisch mee aan de tweede OF Challenge ) http://www.formdesk.com/montagneservices/onlinefundraising
  • Elk goede doel ontvangt een vragenlijst inzake het resultaat en rendement van hun huidige fondsenwervende activiteiten
  • Elk goede doel betaald de deelnamebijdrage van € 500 (excl. btw) voor eind december.
  • Elk goede doel ontvangt vervolgens n.a.v. de vragenlijst een rapportage met tips en advies om met de huidige activiteiten meer fondsen te werven.
  • Elk goede doel ontvangt tevens een online fundraising actieplan op maat. Een actieplan dat structureel zal bijdragen aan uw fondsenwervend succes ook na The Challenge, maar u heeft dan onze assistentie niet meer nodig.
  • Elk goede doel wordt uitgenodigd voor de Online Fundraising Carrousel (6, 11 en 13 jan) op ons kantoor in Bussum. U ontvangt dan in drie sessies van ieder een uur advies op het gebied van de inzet van sociale media, online marketing en social network fundraising. Wij willen u adviseren samen met een collega aan de Carrousel deel te nemen. U kunt dus vervolgens met het actieplan goed van start gaan. Op 17 januari gaat The Challenge van start en eindigt op 30 maart.
  • U ontvangt online coaching en elke week worden de resultaten verzameld en gedeeld met alle deelnemers en ook gedeeltelijk gedeeld op Linkedin.
  • Het eerste goede doel dat € 10,000 heeft opgehaald mag gratis aan de volgende challenge deelnemen of een collega goede doel die kans gunnen.
Online Fundraising Congres 8 februari

De 20 goede doelen die deelnemen aan de eerste Online Fundraising Challenge mogen ook gratis deelnemen aan het Online Fundraising Congres op 8 februari. Daar zullen marketeers van oa. Bol.com en Ebay vertellen waarom zij zo ontzettend succesvol zijn op het internet en worden ook de resultaten van het 6de WWAV Online Fundraising Onderzoek (# 164 goede doelen) met alle deelnemers gedeeld.

Met The Online Fundraising Challenge bieden wij een aanpak en aanbod om elk goed doel met duurzaam succes online fondsen te laten werven.

De tweede Online Fundraising Challenge gaat van start op 1 april. De Online Fundraising Carrousel vindt vervolgens plaats op 5,7 en 12 april. Op 18 april gaat The Challenge van start.

Voor meer informatie:
David Berg
david@onlinefundraising.nl
Online Fundraising is samen met Wereld van Morgen onderdeel van Montagne Services

4. Laatste nieuws


Kort overzicht laatste nieuws uit de goede doelen wereld:

Helpdesk

Rubriek: veel gestelde vragen aan GeefGratis

Voor de GeefGratis helpdesk met antwoorden op veel gestelde vragen en uitleg van de gratis te gebruiken internet diensten van Stichting GeefGratis zie: www.geefgatis.nl/helpdesk

Colofon

Stichting GeefGratis


Pinksterbloem 3
5411 TZ Zeeland (N.B.)

(E) info@geefgratis.nl

(I) www.geefgratis.nl
(I) www.allegoededoelen.nl
(I) www.goededoelenwereld.nl
(I) www.doneerbon.nl
(I) www.doneerwijzer.nl
(I) www.nationalehulpactie.nl

Stichting GeefGratis is bij KvK Oost-Brabant geregistreerd onder kvk-nr. 17137130.

Stichting Goededoel.nl


(I) www.goededoel.nl

Stichting Goededoel.nl is bij KvK Amsterdam geregistreerd onder kvk-nr. 34150641.

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##

De GeefGratis nieuwsbrief wordt verstuurd via het Nieuwsbrieven Pakket van Procurios

Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##


© 2010 Stichting GeefGratis.