Beste ##goededoelnaam##,
kunt u onderstaande nieuwsbrief om wat voor reden dan ook niet lezen, klik hier.



GeefGratis nieuwsbrief
Nieuwsbrief aan meer dan 2.000+ aangesloten goede doelen. 10e jaargang. Editie: week 39, 2010.
       

Inhoudsopgave

  1. Gratis boek voor iedere bezoeker van de vakdag fondsenwerving!
  2. Nieuwe verbeterde website GeefGratis
  3. Laatste nieuws uit de goede doelen wereld
  4. Het is weer die tijd van het jaar......?
  5. Uw gegevens beheren? KLIK HIER! voor het CMS systeem
  6. Helpdesk, colofon en nieuwsbrief abonnementsinformatie

1. Gratis boek voor iedere bezoeker van de vakdag fondsenwerving!

Rubriek: boeken

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Iedere bezoeker van de vakdag fondsenwerving krijgt een gratis exemplaar van het boek FONDSENWERVING 2.0 in gedrukte vorm van de hand van Jordan van Bergen.



In het 160 pagina's tellende boek worden praktische tips gegeven hoe fondsenwerving 2.0 via internet toe te passen.

Grijp die kans en breng een bezoek aan de vakdag fondsenwerving en ontvang het gratis boek.



Nationale Vakdag Fondsenwerving 2010

Datum: donderdag 18 november 2010
Waar: Maasgebouw, stadion De Kuip, Van Zandvlietplein 1, 3077 AA Rotterdam.
Toegang: gratis voor bezoekers werkzaam bij/als:
- een wervende non-profit
- standhouders en sponsors
- zzp-ers / freelancers
- de pers / studenten / docenten
Uitsluitend bij voorinschrijving via de website.
Zonder voorinschrijving zijn de kosten op de dag zelf € 95,- incl. btw.

Toegang € 245,- incl. btw voor bezoekers die overwegend werkzaam zijn voor/ bij toeleveranciers van producten of (fondsenwervings-)diensten en geen standhouder of sponsor zijn. Dit is inclusief 10 consumptiebonnen voor koffie, thee, fris, broodjes enz. op de Infomarkt! Betalende abonnees van Vakblad Fondsenwerving ontvangen € 50,- incl. btw. korting!

Tijden:
08.30 uur: Registratie open voor standhouders, sprekers/moderators en deelnemers Professional Fundraising Track
09.00 uur: Registratie open voor (congres)deelnemers
09.00 uur: Infomarkt open / Uitgiftebalies rondetafelbijeenkomsten
09.15 uur: Start congresprogramma
16.15 uur: 'Meet and Greet' op de Infomarkt met gratis hapje en drankje
17.30 uur: Sluiting

Bereikbaarheid:
Met Openbaar Vervoer: Neem vanaf Het Centraal Station tramlijn 23 rechtstreeks naar het stadion.

Met Eigen Vervoer: Volg Rotterdam-Zuid, wijk Feijenoord, stadion Feyenoord, P1 en P2. Volg aanwijzingen verkeersregelaars. Parkeren is, in principe, gratis!

TIP: Vertrek op tijd! Hou rekening met files of een uitvallende trein of bus. Het is tenslotte herfst!

2. Nieuwe verbeterde website GeefGratis

Rubriek: websites

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

De website van Stichting GeefGratis is op basis van feedback van nog niet aangemelde goede doelen en aangesloten goede doelen verbeterd. De verbeterde website leest prettiger en laat in 1 oogopslag zien wat Stichting GeefGratis te bieden heeft.

In 1 oogopslag zien nog niet aangesloten goede doelen
  • De gratis te gebruiken online donatiemodule van GeefGratis
  • De gratis te gebruiken online actie tool GeefSamen
  • De gratis gedoneerde software via TechSoup vanuit Microsoft, SAP, Symantec en CISCO.
Al aangesloten goede doelen zien nu direct op de homepage:
  • De directe link(s) naar het CMS systeem om in te loggen en gegevens bij te werken
  • De directe link(s) nar de helpdesk van GeefGratis die uitleg geeft over de diensten en hoe ze toe te passen
Om de verbeterde website te bekijken, klik op onderstaand plaatje met een sneak preview:

3. Laatste nieuws


Kort overzicht laatste nieuws uit de goede doelen wereld:

4. Het is weer die tijd van het jaar......?

Rubriek: fondsenwerven

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Het is weer die tijd van het jaar. Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar, etc. Nu is het tijd om een plan te maken uw fondsenwerving doelen te bereiken voor het einde van het jaar. De volgende 8 stappen helpen uw goede doel bij het snel opzetten van de eindejaars fondsenwervingscampagne.
  1. Bepaal wat je probeert te bereiken. Binnen iedere campagne gaat het om het bereiken van de resultaten. Naar welke resultaten ben je als organisatie op zoek en wat wil je dus daadwerkelijk bereiken met de eindejaars campagne? Wanneer u het bereik van de campagne aan het bepalen bent, onthoud deze drie tips:
    • Er is niet zoiets als "het grote publiek" ...
    • In plaats daarvan moet u segmenteren. Uw communicatie dient effectief en doelgericht te zijn.
    • Sommige doelgroepen zijn belangrijker dan andere. Denk na over uw doelstelling en welke doelgroepen u hierbij kunnen helpen. Gebrek aan participatie van de primaire doelgroepen kunnen uw campagne laten haperen of zorgen voor het compleet falen van de campagne.

  2. Bepaal hoe de doelen bereikt gaan worden. Je kunt hierbij denken aan het vertellen van een een geweldig verhaal. Bereik je doelgroep door je verhaal op een dwingende manier te vertellen zodat mensen tot actie over gaan en actief worden voor jullie organisatie door te doneren of juist andere mensen aan te sporen mee te doen.

  3. Bepaal welke communicatiekanalen er gebruikt gaan worden. Er zijn een verscheidenheid van online en offline kanalen die u kunt gebruiken om de juiste boodschap over te brengen naar de juiste doelgroepen. Voorbeelden van online kanalen zijn uw website, zoekmachine marketing, email marketing en sociale netwerken. Bij de offline kanalen horen zaken als direct mail, betaalde reclame en public relations.

    Alle online kanalen komen aan bod in het gratis online boek fondsenwerving 2.0 van Jordan van Bergen.

  4. Beslis welke middelen je nodig hebt om de klus te klaren.
    • Is e-mail een belangrijk onderdeel van uw eindejaarscampagne? Maak dan gebruik van een online professioneel nieuwsbrieven systeem en stop met het gebruiken van een e-mail client zoals Outlook of Gmail.
    • Is uw website goed opgezet en makkelijk ingericht zodat op een duidelijke en eenvoudige manier gedoneerd kan worden?
    • Is uw website ingericht om veilig online donaties te verwerken? (Indien dit niet het geval is dan is het nu een goed moment om te controleren of de donatiemodule van GeefGratis goed verwerkt is in uw website).
    Zorg ervoor dat al uw internet tools zo ingericht zijn dat uw doelgroep zo eenvoudig, effectief en kosteneffectief mogelijk kan doneren of acties kan opstarten om uw campagne te ondersteunen.

    Hoe de donatiemodule van GeefGratis project- of actiematig toe te passen leest u hier (zie bijvoorbeeld vraag 7).

  5. Bepaal wie uw campagne gaat uitvoeren. Verantwoordingsplicht zal uiteindelijk het succes van een campagne bepalen. Afschuiven is leuk maar nu is het moment daar om te beslissen welke leden van de organisatie, raad of vrijwilligers verantwoordelijk zijn voor de verschillende delen van de eindejaars fondsenwervingscampagne.

  6. Leg uit hoe het succes van de campagne gemeten gaat worden. Vaak is het zo simpel als een euro-teken met een aantal cijfers er achter. Bekijk echter ook welke andere doelen uw organisatie wellicht kan hebben. Denk hierbij aan naamsbekendheid, verkeer naar de website, etc.

  7. Bepaal de tijdlijn en benchmarks. Een van de bepalende kenmerken van een eindejaars fondsenwervingscampagne is dat het een vooraf gedefinieerde begin- en einddatum heeft. Nu vooraf bepaald is 'wie, wat, waarom en hoe' is het tijd om te bepalen welke en wanneer. Net als bij een project moet je bepalen wie de eigenaar is van een onderdeel binnen de campagne en de bijbehorende activiteiten en deadlines. Begin met de einddatum in gedachten. Stel dat de eindejaars fondsenwervingscampagne loopt van 10 november tot 31 december 2010 werk dan terug naar de begindatum en bepaal welke activiteiten op welk moment afgerond moeten zijn. Plan zoveel als mogelijk werkzaamheden die parallel uitgewerkt kunnen worden om uw eindejaars fondsenwervingscampagne vlot en doeltreffend te laten verlopen.

  8. Naslagwerk. Gebruik bijvoorbeeld het gratis online boek fondsenwerving 2.0 met praktische tips hoe online fondsenwerven toe te passen. De gouden tip voor uw campagne zult u niet vinden in het boek. Het komt nog altijd aan op een creatieve fondsenwerver die alle kanalen zo weet te bespelen en te benutten dat de campagne aan zal slaan en tot resultaat zal leiden. Maar het boek helpt u wel op weg een creatieve fondsenwerver te worden.
De donatiemodule van GeefGratis en GeefSamen geven u een jumpstart omdat u zich geen zorgen meer hoeft te maken hoe mensen online te laten doneren tijdens de eindejaars fondsenwervingscampagne en hoe mensen zover te krijgen ook zelf acties voor uw organisatie op te zetten. Bedenk dus een goed verhaal en pas de donatiemodule en GeefSamen toe binnen de campagne! Aan het werk zouden we zeggen want eenvoudig zal het niet zijn. Alle goede doelen overstelpen de potentiele donateurs tijdens de feestdagen met tal van acties. Uw campagne zal er dus uit moeten springen wil het de aandacht krijgen die hij verdient.

Helpdesk

Rubriek: veel gestelde vragen aan GeefGratis

Voor de GeefGratis helpdesk met antwoorden op veel gestelde vragen en uitleg van de gratis te gebruiken internet diensten van Stichting GeefGratis zie: www.geefgatis.nl/helpdesk

Colofon

Stichting GeefGratis


Pinksterbloem 3
5411 TZ Zeeland (N.B.)

(E) info@geefgratis.nl

(I) www.geefgratis.nl
(I) www.allegoededoelen.nl
(I) www.goededoelenwereld.nl
(I) www.doneerbon.nl
(I) www.doneerwijzer.nl
(I) www.nationalehulpactie.nl

Stichting GeefGratis is bij KvK Oost-Brabant geregistreerd onder kvk-nr. 17137130.

Stichting Goededoel.nl


(I) www.goededoel.nl

Stichting Goededoel.nl is bij KvK Amsterdam geregistreerd onder kvk-nr. 34150641.

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##

De GeefGratis nieuwsbrief wordt verstuurd via het Nieuwsbrieven Pakket van Procurios

Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##


© 2010 Stichting GeefGratis.