Beste %Subscriber:CustomField1%,
kunt u onderstaande nieuwsbrief om wat voor reden dan ook niet lezen, klik hier.


GeefGratis nieuwsbrief
Nieuwsbrief aan meer dan 2.000+ aangesloten goede doelen. 10e jaargang. Editie: week 16, 2010.

       

  1. Tweede door GeefGratis gesponsorde workshop op 20 mei 2010 a.s.
  2. GeefSamen actievoerder Marjolein ten Berge - Gräper aan het woord
  3. Het Barlaeus Gymnasium In Amsterdam biedt 2 whiteborden aan
  4. Nieuwe hoofdstukken GRATIS boek online fondsenwerven 2.0 via internet
  5. Laatste nieuws uit de goede doelen wereld

  6. Uitgebreide helpdesk Stichting GeefGratis online


  • Uw gegevens beheren? KLIK HIER! voor het CMS systeem
  • Colofon, Helpdesk en nieuwsbrief abonnementsinformatie

1. Tweede door GeefGratis gesponsorde workshop op 20 mei 2010 a.s.

Rubriek: workshops

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Er zijn nog een (beperkt) aantal plaatsen beschikbaar voor de 2e workshop van David Berg over fondsenwerving 2.0 op 20 mei 2010 aanstaande. Hieronder instructies hoe bij de workshop aanwezig te zijn.

De gelukkigen die bij de 1e workshop van David Berg aanwezig waren hebben de kans gehad om als eerste bij de 2e workshop aanwezig te zijn. Nu worden ook de andere aangesloten goede doelen uitgenodigd. In totaal kunnen er 40 goede doelen meedoen aan de workshop. Er zijn nog zo'n 20 plaatsen verkrijgbaar.

Inschrijven voor de workshop op donderdag 20 mei 2010 doe je door online af te rekenen via de donatiemodule van GeefGratis. Er kan betaald worden via iDEAL, Creditcard of PayPal. Andere betalingsmogelijkheden zijn er niet. Dit om de aanwezige goede doelen ook zover te krijgen zelf online te betalen (doneren) zodat we tijdens de workshop kunnen laten zien hoe dit bij GeefGratis is binnen gekomen. Ga dus ook niet op een andere manier betalen of het geld rechtstreeks overmaken omdat we dan niet het projectmatig betalen (doneren) kunnen laten zien tijdens de 2e workshop.

WORKSHOP FONDSENWERVING 2.0
Datum: donderdag 20 mei 2010
Tijdstip: van 18.30 uur tot 21.30 uur
Locatie: stationsplein 2 te Woerden (Pand WWAV Marketing & Communications)
Voor een routebeschrijving, klik hier
Presentatie/leiding workshop: David Berg
Kosten: 25 euro (rest gesponsord door GeefGratis)

Betalen via iDEAL, KLIK HIER
Betalen via CreditCard, KLIK HIER
Betalen via PayPal, KLIK HIER

Hieronder een foto die genomen is tijdens de 1e workshop:



Dit is overigens geen workshop van Stichting GeefGratis maar een direct door David Berg gegeven workshop. Stichting GeefGratis heeft de 1e workshop volledig gesponsord en hoopt door sponsoring van de andere 2 nog komende workshops, waaronder die van 20 mei, zoveel als mogelijk kennis over fondsenwerven 2.0 te delen en %Subscriber:CustomField1% zover te krijgen daadwerkelijk te beginnen met succesvol online fondsenwerven toe te passen.

Nadat de betaling via 1 van de bovenstaande donatiemodule links ontvangen is ontvang je een definitieve bevestiging.

P.S. Mocht de workshop vol zitten en uw betaling komt als 41ste goede doel binnen dan zullen we hiervan op de hoogte brengen en het geld terugstorten.

2. GeefSamen actievoerder aan het woord

Rubriek: GeefSamen

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Het totaalbedrag aan donaties via www.geefsamen.nl loopt lekker op. Indrukwekkende cijfers zeggen echter niets over de mensen achter de acties voor het goede doel. Daarom laten we ook actievoerders aan het woord om zo het verhaal achter hun actie te horen. Het is natuurlijk schitterend om iets voor een goed doel te betekenen en je in te kunnen zetten door middel van een eigen opgezette actie via www.geefsamen.nl.

Marjolein ten Berge - Gräper
-----------------------------------------------


  1. Wat is je naam, leeftijd etc.
    Mijn naam is Marjolein ten Berge - Gräper, 29 jaar.



  2. Wat is je persoonlijke geefpagina op GeefSamen?
    www.geefsamen.nl/marjoleingraper

  3. Hoe wist je van het bestaan van GeefSamen?
    Via ICS

  4. Waarom heb je juist voor het ICS gekozen?
    In 2007 heb ik samen met een groep van 8 (Heart for Kids) bijna 100.000 euro opgehaald met het fietsen van de Amstel Gold Race. Dit kwam ten goede aan de bouw van 6 watertanks op scholen in Meatu Tanzania (drinkwater is probleem nr 1 in Meatu). Vervolgens hebben we een werkbezoek aan Meatu Tanzania afgelegd, waarin we onder andere workshops gegeven hebben aan de kids over water, voeding en hygiene en discussies met de water committees (die de water-tanks onderhouden) gevoerd. .

  5. Wat ga je precies doen of heb je gedaan als actie voor het ICS?
    Begin dit jaar had ik besloten de marathon te gaan rennen en deze te koppelen aan een 2e sportieve sponsorronde: "zet zweet om in drinkwater voor de kids van Meatu Tanzania".

  6. Wat heb je allemaal precies gedaan om je actie onder de aandacht te brengen?
    Onze sponsoraars van 2007 een update gestuurd over Meatu Tanzania en de mogelijkheid om een 2e keer te sponsoren. Door e-mails, Twitter, Facebook, Hyves en Linked-in 't niemand kringen ontgaan is dat ik 3 mei de Belfast marathon ren voor sponsoring! .

  7. Ben je gedurende je actie goed geholpen door de vrijwilligers achter GeefSamen?
    Nee, maar de site is zo makkelijk, dat wijst voor zich.

  8. Raad je andere mensen aan GeefSamen te gebruiken ?
    Ja, het is makkelijk om mensen naar een web-adres te wijzen voor meer info en het is leuk dat daar live bijgehouden wordt wat mensen doneren (de geldmeter). Een aantal vrienden bleken gevoelig voor de "donoren ranking" dat zorgt ervoor dat ze net wat extra geld over maken! Alle grote en kleine giften helpen de kids in Tanzania..

  9. Heb je een reactie gekregen van het ICS naar aanleiding van je actie?
    Vóór het opzetten van deze actie heb ik contact gehad met ICS, voor een update over Meat Tanzania. Het zou leuk zijn als ik 5000 euro ophaal!

  10. Wat vindt het ICS van de actie van Marjolein Graper via www.geefsamen.nl?
    Marjolijn Blokzijl, Coördinator Marketing van het ICS reageerde als volgt: "Wij zijn erg blij met deze actie van Marjolein. Zij is enthousiast en betrokken bij International Child Support en het project waar zij voor loopt. Wij ondersteunen haar actie van harte en hopen in de toekomst meer mensen op GeefSamen te wijzen".

Als GeefGratis vinden wij het leuk om te zien dat Marjolein in haar eentje in korte tijd meer dan 2.500 euro weet op te halen voor haar favoriete goede doel.

De gratis te gebruiken diensten van GeefGratis werken nu dus ook direct vanuit particulieren en bedrijven. Als je als goed doel de combinatie weet te gebruiken kun je net als de grootverdieners in de top 1000 behoorlijke bijdragen ontvangen. Het ICS komt in ieder geval bijna de top 50 binnen door de actie van Marjolein. Wij feliciteren Marjolein met het resultaat en hebben besloten ook een klein bedrag te doneren aan haar actie.

Voor een overzicht van alle donateurs aan de actie van Marjolein:
http://www.geefsamen.nl/marjoleingraper/1044/donaties/sortBy=datum

3. Het Barlaeus Gymnasium In Amsterdam biedt 2 whiteborden aan

Rubriek: ingezonden mededeling

door: Luitzen Wobma, Derde Wereld Werkplaats

Het Barlaeus Gymnasium In Amsterdam biedt 2 whiteborden aan.

Aan de achterkant zijn de borden met krijt te beschrijven. De borden kunnen gratis worden afgehaald. Zelf sjouwen en vervoeren. In de zomer komen 10 white borden vrij. Informatie bij Hr. Van Hooren (06-19778486) of evan@baraeus.nl

Ingezonden door: Luitzen Wobma, Derde Wereld Werkplaats

4. Nieuwe hoofdstukken GRATIS boek online fondsenwerven 2.0 via internet

Rubriek: boeken

door: Jordan van Bergen, directeur Stichting GeefGratis

Jordan van Bergen heeft een paar nieuwe hoofdstukken toegevoegd aan het gratis online boek over fondsenwerven 2.0 via internet.

De volgende hoofdstukken zijn inmiddels beschreven in het boek dat al online opgevraagd kan worden:

http://www.jordanvanbergen.nl/fondsenwerving-20/online-boek/

Crowdsourcing & hoe te communiceren via sociale media?
1.2. Communicatie via internet & sociale media
Er gelden regels voor communicatie met betrekking tot online fondsenwerving via internet en bij het communiceren via sociale media in het algmeen...

2.6. Crowdsourcing
Crowdsourcen betekent dat je informatie bij groepen mensen kunt vinden. Of zoiets ;-). Hoe meer followers je bij Twitter hebt of hoe groter je fanbase over alle social media websites gezamenlijk is, hoe meer je kunt sourcen in je crowd. Heb je bijvoorbeeld 5.000+ followers op Twitter dan kun je dus met gemak als een dolle sourcen in je crowd...

2.7. De TV wordt socialer
Er is een heel nieuw soort TV kijken op komst. Doordat meer en meer TV fabrikanten TV’s met internet koppelen worden de TV’s steeds socialer. Van een passief systeem wordt de TV opeens een communicatiemedium. Door bijvoorbeeld de koppeling met sociale media (hyves/facebook/Twitter/etc.) wordt het mogelijk je vrienden te volgen. Zo kun je zien welke programma’s je vrienden maar ook onbekende buurtgenoten kijken...

3.2.3. Foto’s: flickr.com
3.2.4. Video’s: youtube.com
3.2.5. Videoclips: animoto.com




Een boek schrijven doe je niet zo maar en alle hulp is welkom. Het is de bedoeling dat tegen het einde van 2012 een boek gratis in te zien en te downloaden is waarmee iedere fondsenwerver zijn voordeel kan doen. In het boek wordt uitgelegd welke vormen van online fondsen werven er allemaal zijn en zal er een stappenplan gepresenteerd worden hoe online fondsen werven toe te passen. Met duidelijke voorbeeld zullen web 2.0 tools aangehaald worden waarmee iedereen de dagelijkse online werkzaamheden kan versnellen zodat er meer tijd over blijft voor het echte fondsen werven!

De eerste stappen zijn al online in te zien met een voorbeeld hoe web 2.0 tools succesvol te benutten en in te zetten. Het boek geeft dus NU AL ! tips die je in de praktijk kunt toepassen als fondsenwerver. Wil je een bijdrage leveren over een bepaald kanaal in hoofdstuk 2 of een nieuwe kanaal plus uitleg aandragen stuur dit dan in via info@jordanvanbergen.nl

P.S. spelfouten of grammatica fouten gevonden in het boek? Meld het via info@jordanvanbergen.nl. Dit boek wordt tussen de bedrijven door geschreven en het kan dus voorkomen dat er nog spel- en grammatica fouten in zitten.

5. Laatste nieuws


Kort overzicht laatste nieuws uit de goede doelen wereld:

Colofon

Stichting GeefGratis


Pinksterbloem 3
5411 TZ Zeeland (N.B.)

(E) info@geefgratis.nl

(I) www.geefgratis.nl
(I) www.allegoededoelen.nl
(I) www.goededoelenwereld.nl
(I) www.doneerbon.nl
(I) www.doneerwijzer.nl
(I) www.nationalehulpactie.nl

Stichting GeefGratis is bij KvK Oost-Brabant geregistreerd onder kvk-nr. 17137130.

Stichting Goededoel.nl


(I) www.goededoel.nl

Stichting Goededoel.nl is bij KvK Amsterdam geregistreerd onder kvk-nr. 34150641.

Helpdesk

Voor de GeefGratis helpdesk zie: www.geefgatis.nl/helpdesk

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord met de algemene voorwaarden die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief op het algemene e-mailadres van de organisatie.

Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: %Subscriber:EmailAddress%
Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: %Subscriber:CustomField4%