Is deze e-mail onleesbaar? Zie online versie.



Welkom bij de GeefSamen via Geef.nl | GeefGratis nieuwsbrief. 14e jaargang | week 46 | 2015
  1. Gratis boek (FYSIEK) online fondsenwerving 2.0(15) bij Vakdag Fondsenwerving voor alle bezoekers
  2. Procurios / Fundraising: De nieuwe totaalaanpak voor fondsenwerving via Techsoup Nederland te verkrijgen
  3. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
  4. Homepage eigen actieplatform nu ook responsive
  5. Geen erkenning? Dan geen ANBI!
  6. Mooi GeefSamen via Geef.nl voorbeeld
  7. Oude nieuwsbrieven opvragen? Zie: www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven
Volg ons: f y l t t

 
1. Gratis boek (FYSIEK) online fondsenwerving 2.0(15) bij Vakdag Fondsenwerving voor alle bezoekers
Alle bezoekers van de Vakdag Fondsenwerving ontvangen bij binnenkomst het gratis (FYSIEKE) boek online fondsenwerving 2.0(15). Het boek is 256 pagina's dik en helpt bij het komen tot een strategie online fondsenwerving voor non-profits.


Via dit gratis boek hoopt Jordan van Bergen fondsenwervers te laten zien hoe zonder al te hoge investering en door slimme toepassing van internet tools online fondsen te werven. Of dit nu voor een minder bekend of juist bekend goed doel is. Vanaf 19 november zal op de website van Jordan van Bergen een update van het boek verschijnen en kan iedereen de nieuwe versie van het boek ook downloaden als PDF.

Voor diegene die het boek graag fysiek in handen krijgen is het dus verstandig naar de vakdag fondsenwerving 2015 te gaan op donderdag 19 november (op=op).

P.S. Alleen tijdens de vakdag fondsenwerving 2015 wordt het boek fysiek (uit)gegeven aan bezoekers van de vakdag. Daarna is het boek niet meer fysiek te bestellen en alleen online (gratis) op te vragen of te downloaden.

 
2. Procurios / Fundraising: Totaalaanpak voor fondsenwerving via Techsoup Nederland te verkrijgen
TechSoup Nederland heeft een samenwerkingsverband met Procurios, gespecialiseerd in innovatieve cloudoplossingen. Procurios Fundraising is een multifunctioneel fondsenwervingsplatform dat een aantal typische activiteiten van een fondsenwervende organisatie binnen één enkele omgeving samenbrengt.


Waarom dit partnership?
Veel kleinere en middelgrote nonprofits beheren hun communicatie- en fundraising activiteiten met diverse systemen en bestanden, die niet met elkaar gelinkt zijn, waardoor heel wat informatie en energie verloren gaan. Er bestaan in Nederland kwalitatieve gespecialiseerde oplossingen, die echter door hun uitgebreide mogelijkheden complex zijn in het opzetten en buiten het budget van een gemiddelde nonprofit vallen. En hier wilden we iets aan doen!

We kwamen Procurios tegen, dat in Nederland en België mutlifunctionele maatoplossingen in de cloud ontwikkelt voor profit en nonprofit klanten. Vanuit die ervaring wilden ze iets voor de maatschappij betekenen. De stap van hun marketingoplossing naar een geïntegreerde standaardoplossingen voor fondsenwervende organisaties, zonder dat deze hiervoor te diep in de buidel moeten tasten, was relatief klein.

Nadruk op co-creatie
Het uiteindelijk resultaat is mede het werk van nonprofit organisaties. In Nederland heeft Procurios uitgebreide pilotprojecten gedaan met partijen zoals Foodwatch, de Van der Sar Foundation en ADRA Nederland. In België werkten organisaties als Solidagro, Inclusie Vlaanderen, Ondernemers voor Ondernemers, Bos+ en Aditi mee.

Verregaande integratie als uniek kenmerk
Het fondsenwervingsplatform omvat vele met elkaar samenwerkende functionaliteiten. Denk hierbij aan giftenadministratie en donateursbeheer tot communicatie en marketing.

Alle informatie over donateuren, campagnes, communicatie, in één database. Het is een platform dat je in staat stelt om je donorpopulatie in segmenten op te delen en elk segment op de juiste wijze te analyseren en te benaderen. Door het bijhouden al de interacties met je donors, online en offline, krijg je een beter inzicht in hoe ze met je wensen te communiceren.

Een uitvoerige beschrijving van de functies van deze oplossing vind je op de Procurios / Fundraising website.

Implementatie- en gebruikerskosten
De Nationale Vakdag Fondsenwerving op 19 november is een uitgelezen kans om nader kennis te maken met Procurios / Fundraising op stand 38. Of volg om 10.50u de workshop ‘Ontdek de waarde van een 360 graden donateursprofiel. Hoe bouw je zo’n profiel op en creëer je waarde voor je organisatie én je donateur?’ van Jos Jelier.

Interessant is ook dat er goed nagedacht is over de implementatie en inrichting van het pakket. Organisaties kunnen veel zelf doen. Dat scheelt enorm in de kosten bij ingebruikname. Meer info over de abonnementsformules.

Procurios Fundraising is toegankelijk voor alle nonprofits die bij TechSoup Nederland zijn gevalideerd. De facturatie, op jaarbasis, gebeurt rechtsreeks door Procurios.

 
3. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld, persoonlijke tweets Jordan van Bergen en tweets door of aan @GeefGratis.

Profile image

Is het IF gek geworden? Geen erkenning? Dan geen ANBI! = kernpunt/peiler 2016. @IFnetwerk? Navraag bij Hanneke gedaan. Ben benieuwd.....
Profile image

@ZiggoWebcare Je moet ook laten weten als iets goed geregeld is. Ziggo webcare team heeft me prima geholpen en mijn internet doe het weer!
Profile image

Centrum Tilburg is klaar met goede doelen en vlotte verkopers, zie de uitslag van de poll: ow.ly/UAUEg Winkelplezier?
Profile image

Zonnebloem en het Leger des Heils worden voor de rechter gesleept door (familie) erven miljonair Arend Broekhuis: ow.ly/UwTda
Profile image

Steven Tyler start stichting Janie's Fund voor misbruikte vrouwen. Nieuwsbericht: ow.ly/Usoz2 Website: ow.ly/UsoHN
Profile image

VFI verandert naam in Goede Doelen Nederland. 130 aangesloten goede doelen op 50.000+. Wat doet Nederland in de naam?
Profile image

Het liefdadigheidsfonds van de paus dat slechts een klein deel voor goede doelen aanwendt: ow.ly/UmkLB

Jordan van Bergen

@geefgratis

Tweets over de goede doelen wereld en de gratis te gebruiken diensten van GeefGratis + persoonlijke tweets directeur GeefGratis

http://www.geefgratis.nl


 
4. Homepage eigen actieplatform nu ook responsive
Zoals beloofd zullen we ook alle eigen actieplatformen van alle aangesloten goede doelen via responsive design geschikt gaan maken voor alle apparaten zodat de geef platformen er op alle smartphones, tablets en pc's mooi uitzien en goed werken. Sinds vorige week zijn alle homepages van de eigen actieplatform URL's per goed doel responsive geworden.


Ieder aangesloten goede doel heeft op http://xxxxxxxx.geef.nl een eigen actieplatform draaien waarmee men in actie kan komen voor jullie goede doel. De xxxxxxxxx kan ieder goed doel zelf bepalen. Hier een paar voorbeelden van de responsive homepages op eigen actieplatformen:

 
5. Geen erkenning? Dan geen ANBI!
Op internet is bekend geworden dat het IF het volgende nastreeft: Geen erkenning? Dan geen ANBI!
Geen erkenning? dan ook geen ANBI! Daarvoor maakt IF zich blijkbaar sterk. Jordan van Bergen, onze directeur heeft daar een uitgesproken mening over en zal uit eigen naam en op eigen initiatief via zijn eigen website hierover binnenkort een reactie geven wat hij van deze stelling vindt en de nieuwe weg die het IF hiermee lijkt in te slaan.

 
6. Mooi GeefSamen via Geef.nl voorbeeld
Harmjan Schelhaas & Peter Sleurink zijn in actie gekomen voor Free Press Unlimited op GeefSamen via Geef.nl.


Als de brandweer in actie heet de actie en deze heeft nu bijna 800 euro opgehaald. In november rijden zij van Amsterdam naar Dakar. 7.000 kilometer. Door België, door Frankrijk, naar Spanje. Met de boot naar Marokko. Dwars door de Sahara. Via Mauritanië naar Dakar in Senegal. Ze rijden voor een goed doel en zamelen via de actie geld in voor Free Press Unlimited.

Wij zijn blij dat wij met GeefSamen via Geef.nl hierin een bijdrage kunnen leveren.

Voor die goede doelen die graag horen hoe ze het beste de bezoekers van de website kunnen laten weten hoe in actie te komen leggen we uit hoe GeefSamen via Geef.nl het beste op hun website toegevoegd kan worden inclusief 'kom in actie via Geef.nl' buttons, via deze handleiding.

 
Onze gratis te gebruiken diensten
GeefSamen via Geef.nl
»
Donatiemodule
»
Techsoup Nederland
»
Twinfield besparing
»

Nieuwsbrief gegevens
 
Nieuwsbrief abonnement informatie
Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen! Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.

Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##
Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##
 
www.geef.nl - www.geefgratis.nl