Is deze e-mail onleesbaar? Zie online versie.



Welkom bij de GeefSamen via Geef.nl | GeefGratis nieuwsbrief. 14e jaargang | week 23 | 2015
  1. Doe mee aan het onderzoek 'Filantropie in Nederland'
  2. Stand van zaken validatiestelsel
  3. Zoekpagina's www.geef.nl responsive
  4. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
  5. Mooi GeefSamen via Geef.nl voorbeeld
  6. Abonneer je op ons YouTube kanaal
    -> Stuur de video door die je op ons YouTube kanaal terug wil zien!
  7. Kies zelf de inhouding op donaties, 8%, 5% of 3% (excl. btw)
  8. Oude nieuwsbrieven opvragen? Zie: www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven
Volg ons: f y l t t

 
1. Doe mee aan het onderzoek 'Filantropie in Nederland'
Het onderzoek ‘Filantropie in Nederland’ brengt voor het eerst in kaart wat particuliere grote gevers (giften à 1.000+ euro per donatie) verwachten van de non-profit organisaties die zij steunen.
Een uniek initiatief, omdat de vragen aan grote gevers in gespiegelde vorm ook aan non-profits worden gesteld. Zo wordt inzichtelijk gemaakt waar grote gevers en non-profits gelijk of juist verschillend naar hun relatie kijken. De uitkomsten kunnen door non-profits gebruikt worden om beter gehoor te geven aan de behoeftes van grote gevers, om zo de relatie met hen te versterken.

GeefSamen via Geef.nl staat volledig achter dit initiatief en ondersteunt het als partner.

Wij verzoeken u om dit initiatief ook te ondersteunen. Doe mee:

1. Vul de online enquête voor non-profit organisaties in via: www.filantropieenquete.nl/geefsamen

2. Nodig uw major/middle donors (giften à €1000+ per donatie) uit om als gever de 100% anonieme online enquête in te vullen. Dat kan door hen deze uitnodiging per e-mail te sturen: www.filantropieenquete.nl/uitnodiging

De antwoorden van de grote gevers van uw organisatie zijn essentieel. Hoe meer respondenten deelnemen, hoe beter het beeld dat we als sector krijgen van de behoeftes van grote gevers, en hoe beter we daar gezamenlijk gehoor aan kunnen geven.

Gevers kunnen de online enquête invullen vanaf 2 juni tot en met uiterlijk 28 juni.

Iedereen die de enquête invult, ontvangt desgewenst de conclusies en praktische aanbevelingen van het onderzoek.

Alvast ontzettend bedankt voor uw steun.

 
2. Stand van zaken validatiestelsel
Afgelopen dinsdag was Partin – de brancheorganisatie voor particuliere initiatieven in ontwikkelingssamenwerking – vertegenwoordigd tijdens het door SBF georganiseerde breed sector overleg. Tijdens dit overleg worden geïnteresseerde brancheorganisaties die geen zitting hebben in SBF zelf bijgepraat over de stand van zaken van het validatiestelsel.
Het idee achter het validatiestelsel is dat versnippering van verschillende keurmerken voor ANBI’s wordt tegengegaan, bestaande keurmerken vervangen door één erkenningsregeling en dat er gewerkt wordt aan kwaliteit en transparantie in de sector en kwaliteit van het toezicht. Wat gaat dit – onder voorbehoud – betekenen:
  • Het stelsel is gebaseerd op vertrouwen in plaats van wantrouwen (dit betekent dat de toezichthouder het gesprek aan gaat hoe je organisatie meer impact kan realiseren in plaats van gaat afvinken of je je wel aan alle regeltjes houdt);
  • Organisatie met jaarinkomsten onder de € 100.000,- (bedrag kan nog wijzigen; naar schatting circa 10.000 organisaties) hoeven niet mee te doen, maar mogen dit op basis van vrijwilligheid uiteraard wel;
  • De verwachting wordt uitgesproken dat circa 10.000 organisaties een erkenning zullen willen / krijgen. Deze vallen daarmee automatisch onder het toezicht van CBF;
  • Het idee is om de kennisbank filantropie te laten fungeren als centraal informatiepunt (waar alle betrokken ANBI’s informatie aan zouden moeten leveren), maar het is nog onduidelijk of die organisatie op 1 januari helemaal gereed is voor die rol.
Voor een uitgebreider samenvatting ga naar de website www.partin.nl

 
3. Zoekpagina's geef.nl nu ook responsive
De zoek resultaat pagina's op www.geef.nl zijn nu ook responsive.


We zijn de rest van dit jaar bezig de website geef.nl 100% responsive maken. Daar ligt onze focus. De hompage, contactpagina, actie/geefpagina’s, zoekresultaat pagina's, nieuwsbrief en donatiemodule zijn nu responsive. De pagina's van goede doelen, evenementen, bedrijven, projecten en info volgen nog. Als dit gereed is gaan we ook de eigen goede doelen actieplatform websites, zoals bijvoorbeeld http://kika.geef.nl, http://savethechildren.geef.nl etc. ook aanpakken en deze allemaal responsive maken.

 
4. Interessant nieuws uit de goede doelen wereld
Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld en tweets door of aan @GeefGratis.

Profile image

Christelijke lobbyclub en denktank TCC krijgt #ANBI status ow.ly/NDxbk Kijken of de belastingdienst nu ook in cassatie gaat....?
Profile image

Minder geld opgehaald voor goede doelen in Grave: ow.ly/NDwWD Logisch. Formulieren zijn uit. Alles gaat meer en meer "online".
Profile image

ow.ly/NzWxh Wat weten we nou echt van goede doelen? Wat we over het algemeen niet weten is hoe met het geld exact wordt omgegaan.
Profile image

Poetin tekent wet om 'ongewenste organisaties' te sluiten: ow.ly/NmMMd NGO's vallen hieronder.
Profile image

Online simpel doneren voor het goede doel. Module @geefgratis geplaatst op facebook pagina van Hartveilig Hardenberg facebook.com/HartveiligHard…
Profile image

Amerikaanse goede doelen tegen kanker betrokken bij megazwendel: ow.ly/N9zJY
Profile image

NRC Q inventariseert: Filantropie door bedrijven - niets meer dan een ‘moetje’? ow.ly/MYOvY
Profile image

Courtney Stodden masturbeert voor het goede doel in een pornoproductie: ow.ly/MPMFa Inkomsten naar verschillende goede doelen.

Jordan van Bergen

@geefgratis

Tweets over de goede doelen wereld en de gratis te gebruiken diensten van GeefGratis + persoonlijke tweets directeur GeefGratis

http://www.geefgratis.nl


 
5. Mooi GeefSamen via Geef.nl voorbeeld
Er is een actie op GeefSamen via Geef.nl gestart door het Albron Fietsteam, genaamd: Rondje van Albron 2015.
Vrijdag 19 juni klimt het Albron Fietsteam op het zadel in de strijd tegen kanker voor het goede doel Fight cancer, zie:



Via dit voorbeeld willen we laten zien hoe een actie op GeefSamen via Geef.nl in korte tijd meer dan 8.000 euro opgehaald heeft in de strijd tegen kanker en voor het goede doel Fight Cancer. Wij zijn blij dat wij met GeefSamen via Geef.nl hierin een bijdrage kunnen leveren.

Voor die goede doelen die graag horen hoe ze het beste de bezoekers van de website kunnen laten weten hoe in actie te komen leggen we uit hoe GeefSamen via Geef.nl het beste op hun website toegevoegd kan worden inclusief 'kom in actie via Geef.nl' buttons, via deze handleiding.

 
6. Stuur de video door die je op ons
YouTube kanaal terug wil zien!
GeefSamen via Geef.nl gaat alle aangesloten goede doelen voorstellen op haar eigen YouTube kanaal. Abonneer je dus nu en stuur jouw video door die je op ons YouTube kanaal terug wil zien!


We hebben een afspeellijst die alle goede doelen presenteert en hierbij direct de mogelijkheid biedt meer informatie over dit goede doel op te vragen of direct online te doneren. Klik hier om de video's in de afspeellijst direct af te spelen. Inmiddels staan er 12+ goede doelen in de afspeellijst die zo extra aandacht voor hun goede doel krijgen.

Jullie YouTube video op het GeefSamen via Geef.nl YouTube kanaal?
Wil je met jullie goede doel ook op de afspeellijst komen te staan dan kunnen wij dit voor jullie regelen. Mail naar info@geef.nl het volgende:
  • Jullie aansluitnummer: ##aansluitnummer##
  • De juiste link (URL) naar de YouTube video die je graag op onze afspeellijst terug wil zien komen
  • En de vraag aan de afspeellijst toegevoegd te willen worden
Als we deze informatie hebben dan zullen we jullie video toevoegen aan onze afspeellijst en zullen we de links naar meer informatie en online doneren toevoegen aan de video. Dit kan wel even duren mochten we veel aanvragen hiervoor binnen krijgen.

 
7. Kies zelf de inhouding op donaties.
8%, 5% of 3% excl. btw
Ieder aangesloten goede doel kan sinds 2014 zelf bepalen welk percentage ingehouden wordt op online donaties.
GeefSamen via Geef.nl kent 3 mogelijke tarieven. Bij tarief 1 dat op dit moment nog door vrijwel alle aangesloten goede doelen gebruikt wordt geldt dat alle diensten standaard geactiveerd zijn en wordt er 8% ingehouden (excl. 21% btw) op online donaties. Wil je als goed doel meer vrijheid dan kun je kiezen voor tarief 2 of 3 waarbij geldt dat de diensten die GeefGratis aanbiedt aan of uit te zetten zijn. Zo kan het zelfs ingesteld worden dat goede doelen die alleen het ANBI logo willen voeren en verder geen diensten van GeefGratis actief willen hebben staan dit bij tarief 2 en 3 kunnen (laten) inregelen.

GeefGratis geeft haar aangesloten goede doelen hiermee meer vrijheid in datgene wat je als goed doel wel/niet actief wil gebruiken of afnemen bij Stichting GeefGratis tegen een lager inhoudingspercentage. Bij interesse kan jullie goede doel dit kenbaar maken via info@geef.nl.

 
Onze gratis te gebruiken diensten
GeefSamen via Geef.nl
»
Donatiemodule
»
Techsoup Nederland
»
Twinfield besparing
»

Nieuwsbrief gegevens
 
Nieuwsbrief abonnement informatie
Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen! Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.

Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##
Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##
 
www.geef.nl - www.geefgratis.nl