Is deze e-mail onleesbaar? Bekijk dan de online versie.
f f f t
Stichting GeefGratis Nieuwsbrief
13e jaargang nieuwsbrief GeefGratis | editie: week 41, Oktober 2013

Beste ##goededoelnaam##,
 

Welkom bij de besloten GeefGratis nieuwsbrief aan 3.000+ aangesloten goede doelen.
Inhoudsopgave

> GRATIS WORKSHOP: Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart
> Laatste nieuws uit de goede doelen wereld
> Worknets.com eerste lokale donatiepartner van Techsoup Nederland
> MINI-CURSUS communicatie & marketing. Deel 2 van 4. -> Beschrijf uw doelgroep
> Oude nieuwsbrieven opvragen? KLIK HIER voor het online GeefGratis nieuwsbrieven archief

1. GRATIS WORKSHOP:
Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart


Op dinsdag 12 november 2013 geeft Petra Hoogerwerf in samenwerking met Stichting GeefGratis een GRATIS workshop Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart.

U kunt zich hier inschrijven voor deze GRATIS workshop.



Er zijn voldoende (zit)plaatsen aanwezig. Snel inschrijven wordt gewaardeerd.

Datum: dinsdag 12 november 2012
Tijd: van 13.00 uur tot 17.00 uur
Inschrijven: KLIK HIER
Locatie: kantine voetbalvereniging Beuningse Boys, Ooigraaf 2 te Beuningen (Gelderland).
Routebeschrijving: klik hier.

Programma

12.30 uur Inloop
13.00 uur Begin 1e deel workshop: Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart

De volgende punten zullen in de workshop aan bod komen:
Of je nu € 500,- wilt ophalen voor een je lokale stichting of vereniging of een paar ton voor je organisatie, fondsen werven doe je met je hoofd en je hart. Hoe kun je op een andere manier geld verwerven, geld verdienen of kosten besparen? Interactief, gestructureerd, inspirerend dat zijn de sleutelwoorden die bij deze workshop sessie van Petra Hoogerwerf passen. In de workshop gaat ze met je op zoek naar de Vonk! die anderen overtuigt tijd, geld en aandacht te schenken aan je organisatie. Ze bespreekt de laatste ontwikkelingen in de non-profit sector en op het gebied van fondsenwerving. En uiteraard komen de tools van GeefGratis ook aan bod. De workshop is doorspekt met concrete voorbeelden en oefeningen.

Petra Hoogerwerf is eigenaar van Veleda advies en heeft al ruim twintig jaar ervaring met het begeleiden van culturele organisaties op het gebied van ondernemerschap en fondsenwerving. In haar eerste functie ontwikkelde ze de eerste opleiding 'Marketing, sponsoring en fondsenwerving' (1993). Hierna werkt ze als adviseur voor GLP (sponsoringadviesbureau) en werd ze communicatiemanager voor het ministerie van VROM. Bij de Algemene Bestuursdienst van het ministerie van Binnenlandse Zaken werkte ze als manager strategie en bedrijfsvoering en begeleider van intervisiegroepen voor topmanagers. Hierna werd zij lid Raad van Bestuur van Forum en directeur van de School of Economics van Hogeschool INHolland. Ze is een veelgevraagd spreker en trainer en heeft diverse boeken en artikelen geschreven. Onlangs verscheen het inspiratie- en doe-boek Vonk! Fondsenwerven met hoofd en hart bij Lenthe Publishers waarvan binnen enkele maanden meer dan 1400 exemplaren werden verkocht. Minister Ploumen noemde dit boek bij de presentatie het ultieme en meest moderne boek over fondsenwerving .

14.30 uur Pauze
15.00 uur Begin 2e deel workshop: Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart
16.30 uur Naborrel
17.00 uur Einde

LET OP: Schrijf uzelf of een collega zo snel als mogelijk in want VOL = VOL.
(U ontvangt rond 5 november 2013 meer informatie over uw inschrijving).

2. Laatste nieuws

Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld en tweets door/aan @GeefGratis:

Profile image

Apart bericht: Ik geef niet meer aan goede doelen, maar wel aan #bedelaars. Een bedelaar redt mijn leven! -> ow.ly/podI2
Profile image

Team SEIN na Dam tot Dam trots op opbrengst sein.nl/actueel-lijst/… Meer dan > 1.000 euro via geef.nl actie opgehaald voor #SEIN
Profile image

Gratis aanbod nieuwsbrief #GeefGratis succesvol: "Hoi Jordan, het is een succes geweest. Ze hebben het vorige week dinsdag opgehaald. Dank"
Profile image

ow.ly/pek5z Kleine stichtingen dupe van #zakkenvullers. Negatief nieuws komt vertrouwen rond kleine stichtingen niet ten goede.
Profile image

ow.ly/pe69C Bedoelen de goede doelen het wel zo goed? "Ik vind dit een treurige ontwikkeling. Verre van slim" aldus de columnist
Profile image

Vandaag #KNRM geholpen op de achtergrond met het goed online krijgen van hun geef.nl actieplatform, zie: ow.ly/pcwKJ

Jordan van Bergen

@geefgratis

Tweets over de goede doelen wereld en de gratis te gebruiken diensten van GeefGratis + persoonlijke tweets directeur GeefGratis

http://www.geefgratis.nl


1.547 Tweets
1.506 Following
1.541 Followers
46 Klout

3. Worknets.com eerste lokale donatiepartner van Techsoup Nederland

Rubriek: donatieprogramma

Door: Techsoup Nederland


Is samenwerking ook het uitgangspunt voor uw activiteit: samenwerking met partner organisaties, donoren, vrijwilligers, kennisinstituten of bestuursorganen? Commissies, projecten, themagroepen, Communities of Practice, funding trajecten, donorclubs maken ongetwijfeld deel uit van uw dagelijkse praktijk.


Daarom sluit Worknets.com zich als eerste lokale partner aan bij het donatieprogramma van Techsoup Nederland. Worknets.com biedt eenvoudig op te zetten samenwerkingsplatformen, als sociale omgevingen, om samenwerkingsverbanden (werknetten, Engels: worknets) te faciliteren.

Organiseren per doel in plaats van per instelling of deelnemer is het uitgangspunt

Worknets biedt biedt een alternatief voor het opzetten van een portal of intranet of kan aanvullend daarop gebruikt worden. 'Werknetwerken' optimaliseert hoe informatie wordt opgeslagen, bewerkt en toegankelijk wordt gemaakt via de cloud. Zo krijgt ieder werknet een eigen online omgeving voorzien van de functionaliteit voor de betrokkenen: een eigen ruimte voor gezamenlijke documentopslag, interne communicatie en specifieke relevante Apps zoals gezamenlijk teksten opstellen en afstemmen, bijeenkomsten vastleggen en meer.

Deze werkomgevingen zijn 'social media-achtig' van opzet. Anders dan social media zijn deze omgevingen niet gericht op 'laten zien wat je doet' maar op 'beter en efficiënter samenwerken met partnerorganisaties'.

De vroege betrokkenheid van Partos en Partin bij het ontwikkelingsproces van Worknets heeft er ook voor gezorgd dat deze omgeving perfect aansluit bij de eigen behoeften van de goede doelen.

Voor wie?
Op de Techsoup Nederland website vindt u een overzicht van de regels en voorwaarden van toepassing voor de Worknets donaties. Worknets richt het donatieprogramma naar organisaties met een jaarlijks uitgavenbudget van maximaal € 500.000.

Hoe bestellen?
U kunt Worknets donaties aanvragen via de Techsoup Nederland catalogus, tegen een administratieve bijdrage van 24€ per werknet. Om snel een goede start te kunnen maken komen de werknetten in bundels: een startbundel van 3 werknetten en uitbreidingen van het ecosysteem met 5, 10, 20 of 50 werknetten.

Na goedkeuring van uw aanvraag bij Techsoup Nederland ontvangt u van Worknets.com snel de nodige activatiecodes en -instructies. Dit is zo eenvoudig dat u al binnen 10 minuten aan de slag kunt zijn. Stichting GeefGratis gebruikt zelf ook Worknets en binnen Worknets kunt u dus zoeken naar Jordan van Bergen en mij eventueel uitnodigen voor uw Worknet(s).

4. MINI-CURSUS communicatie & marketing. Deel 2 van 4. -> Beschrijf uw doelgroep

Rubriek: communicatie & marketing

Door: Gerbrand van Barneveld, Eigenaar en Adviseur Online Strategie van Realimpact


Zoals u in een eerdere nieuwsbrief heeft gelezen, zal ik u de aankomende tijd voorzien van tips en trucs op het vlak van online communicatie en marketing. Aan de hand van een aantal stappenplannen help ik u op weg met uw Online Strategie.

Bent u al begonnen met uw basisplan zodat u richting geeft aan uw internetactiviteiten? Bespaar tijd en gebruik als basis het bewerkbare Stappenplan met daarin stapsgewijs relevante punten voor uw persoonlijke Online Marketing Strategie.

Een belangrijk element in de strategie van ##goededoelnaam## is zicht op uw doelgroep. Een uitgangspunt kan de volgende vraag zijn: Welk type bezoeker wordt over het algemeen donateur? Aan de hand van het stappenplan Persona's maken (pdf) krijgt u grip op uw doelgroep. Personas zijn fictieve karakters die verschillende doelgroepsegmenten vertegenwoordigen. Personas zorgen er voor dat u gemakkelijk vanuit een kader uw marketing en communicatieuitingen kunt toetsen. U en uw collega's kunnen aan de hand van deze persoonsbeschrijvingen vervolgens gerichter te werk gaan.

Download het stappenplan Personas maken (PDF)

Over Gerbrand van Barneveld


Als adviseur en trainer (CV) kom ik dagelijks online vraagstukken tegen die in eerste instantie voornamelijk vanuit de kostenkant worden benaderd. Commerciële bedrijven dienen immers hun kosten uit de lengte of de breedte te voldoen. Het is aan mij om bij deze organisaties een vliegwiel in te brengen en vanuit internet substantieel bij te dragen aan de bedrijfsmotor.

De kennis uit deze (commerciële) trajecten deel ik graag met organisaties waarbij rendement niet op de eerste plek komt en waar het maatschappelijke belang veel zwaarder weegt. Ik doe deze advisering samen met mijn twee collega’s en ons zzp netwerk vanuit een ideologische grondslag. In 2013 hebben we vanuit deze gedachte 30 organisaties van advies voorzien. Ons MVO programma zal in 2014 een vervolg krijgen.

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Nieuwsbrief archief
Het Nieuwsbrief archief kan via de volgende link opgevraagd worden: http://www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##

De GeefGratis nieuwsbrief wordt verstuurd via het Nieuwsbrieven Pakket van Procurios

Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##


Volg ons via: 
f   f   f   t