Is deze e-mail onleesbaar? Bekijk dan de online versie.
f f f t
Stichting GeefGratis Nieuwsbrief
13e jaargang nieuwsbrief GeefGratis | editie: week 32, Augustus 2013

Beste ##goededoelnaam##,
 

Welkom bij de besloten GeefGratis nieuwsbrief aan 3.000+ aangesloten goede doelen.
Inhoudsopgave

> GeefGratis biedt oplossing om donaties vanuit België met Mister Cash te ontvangen
> MINI-CURSUS communicatie & marketing -> Deel 1 van 4 -> Maak een Plan!
> Homepage website GeefGratis is verbeterd
> Laatste nieuws uit de goede doelen wereld
> GeefGratis moeilijker bereikbaar in September
> Oude nieuwsbrieven opvragen? KLIK HIER voor het online GeefGratis nieuwsbrieven archief

1. GeefGratis biedt oplossing om donaties vanuit België met Mister Cash te ontvangen

Rubriek: donatiemodule

Door: Jordan van Bergen, persoonlijke mening


Stichting GeefGratis biedt sinds 24 juli aan 3.000+ Nederlandse goede doelen de oplossing om donaties vanuit België via Mister Cash te ontvangen.

Belgische donateurs kunnen via Mister Cash online betalen en dus doneren aan alle aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis die binnen hun donatiemodule Mister Cash actief hebben staan.


Voor alle goede doelen die de betaaloptie CreditCard - MasterCard actief hadden staan op 24 juli 2013 is deze extra betaalvorm DebitCard - Mister Cash geactiveerd.

2. MINI-CURSUS communicatie & marketing. Deel 1 van 4.
-> Maak een Plan!

Rubriek: communicatie & marketing

Door: Gerbrand van Barneveld, Eigenaar en Adviseur Online Strategie van Realimpact


Zoals u in een eerdere nieuwsbrief heeft gelezen, zal ik u de aankomende tijd voorzien van tips en trucs op het vlak van online communicatie en marketing. Aan de hand van een aantal stappenplannen help ik u op weg met uw Online Strategie. We beginnen globaal en komen aan het eind van de reeks op een concreet punt uit. De eerste stap voor ##goededoelnaam## is het werken aan een plan.

Tip: Start met een basisplan en val bij twijfel terug op het plan. Bespaar tijd en gebruik als basis het bewerkbare Stappenplan met daarin stapsgewijs relevante punten voor uw persoonlijke Online Marketing Strategie.

De ervaring leert dat organisaties succesvol zijn als ze werken aan de hand van een plan. Dat kan een compleet internetconcept zijn, maar ook een gedeelte zoals uw website verbeteren, een social media strategie of e-mail marketing. Download hier het stappenplan Online Marketing Strategie.

Over Gerbrand van Barneveld


Als adviseur en trainer (CV) kom ik dagelijks online vraagstukken tegen die in eerste instantie voornamelijk vanuit de kostenkant worden benaderd. Commerciële bedrijven dienen immers hun kosten uit de lengte of de breedte te voldoen. Het is aan mij om bij deze organisaties een vliegwiel in te brengen en vanuit internet substantieel bij te dragen aan de bedrijfsmotor.

De kennis uit deze (commerciële) trajecten deel ik graag met organisaties waarbij rendement niet op de eerste plek komt en waar het maatschappelijke belang veel zwaarder weegt. Ik doe deze advisering samen met mijn twee collega’s en ons zzp netwerk vanuit een ideologische grondslag. In 2013 hebben we vanuit deze gedachte 30 organisaties van advies voorzien. Ons MVO programma zal in 2014 een vervolg krijgen.

3. Homepage website GeefGratis is verbeterd

Rubriek: YouTube

Door: Jordan van Bergen, Stichting GeefGratis


Op de achtergrond hebben we de homepage op de website van GeefGratis verbeterd. Nu is direct in 1 oogopslag te volgen wat GeefGratis te bieden heeft aan aangesloten goede doelen, zie: www.geefgratis.nl.

Hieronder het voorbeeld van de betaaloptie SMS Machtiging:


Men ziet dus direct wat we gratis in gebruik aanbieden:
  • gratis te gebruiken donatiemodule
  • een eigen gratis actie platform
  • ontvang donaties via Facebook
  • Vaste donateurs werven via smartphone, tablet of pc
  • Soft- en hardware donatieprogramma Techsoup Nederland
  • GeefSamen via Geef.nl
  • Gratis te gebruiken ANBI logo op uitingen
Wij denken dat we hierdoor eerder en duidelijker bekend maken wat GeefGratis te bieden heeft aan goede doelen die een oplossing zoeken voor online fondsenwerving.

4. Laatste nieuws

Kort overzicht van het laatste nieuws uit de goede doelen wereld en tweets door/aan @GeefGratis:

Profile image

#collecteren #kampen #wwwkinderleukemienl #vervolg leidinggevende collectanten aangehouden. Komt nader onderzoek.
Profile image

ow.ly/nLVyH Hevige #concurrentie onder zwemtochten voor het goede doel. De Amsterdam Swim dreigt bijvoorbeeld ten onder te gaan.
Profile image

Het zal je maar overkomen: Steenrijke erfgenaam #blut door #bewindvoerder (oud-bankier) ow.ly/nGsYq
Profile image

Krijg een update vanuit de @Rabobank naar aanleiding van mijn tweet: ow.ly/nFKCS en zie hier ow.ly/nFKGo #zokanhetook
Profile image

ow.ly/nrXtw Steun Cordaid moet worden stopgezet, omdat het niets bijdraagt aan armoedebestrijding Nederland, aldus René Gabriels
Profile image

ow.ly/no9yI Belgen blijven #vrijgevig ondanks crisis. In 2011 steeg het totaalbedrag van fiscaal aftrekbare #giften

Jordan van Bergen

@geefgratis

Tweets over de goede doelen wereld en de gratis te gebruiken diensten van GeefGratis + persoonlijke tweets directeur GeefGratis

http://www.geefgratis.nl


1.484 Tweets
1.441 Following
1.495 Followers
49 Klout

5. Gebruik van 1 centraal actie platform voor alle evenementen neemt toe

Rubriek: Friendraising

Door: Jordan van Bergen, Stichting GeefGratis


Het toepassen van Geef.nl waarbij alle evenementen centraal staan op een eigen actie website per aangesloten goed doel bij GeefGratis wordt meer en meer toegepast. Bij diverse evenementen worden deelnemers zo veel mogelijk gestimuleerd gesponsord mee te doen voor het goede doel. Het succes van dit soort evenementen waarbij het goede doel meer en meer centraal komt te staan groeit elk jaar. De aanzienlijke stijging is mede te danken aan de inzet van het online platform GeefSamen via Geef.nl en jullie eigen geef.nl actieplatform, waardoor het voor deelnemers ook mogelijk is een fondsenwervingspagina aan te maken voor een eigen goed doel naar keuze.

Voorbeelden
Zie bijvoorbeeld: Breng dus de evenementen die plaatsvinden onder de aandacht bij je achterban. Zo heeft het NSGK bijvoorbeeld al meer dan 6.000+ euro opgehaald via haar Dam tot Dam lopers terwijl het evenement pas in september plaatsvindt. Denk bij evenementen onder andere aan de Dam tot Damloop, Vierdaagse Nijmegen, De Lage Landen Marathon Eindhoven, etc. Voor een overzicht van evenementen waar actievoerders hun actie aan kunnen koppelen, zie: http://www.geef.nl/evenementen of jullie eigen actie platform.

Alle actievoerders hebben dus de mogelijkheid hun actie te koppelen aan een (bestaand) evement, bedrijf of project van jullie organisatie. Mocht er een evenement ontbreken dan geldt dat evenementen aangemeld kunnen worden. Om als evenement op het actie platform te komen staan geldt wel dat er een website over het evenement moet zijn waarop uitgelegd wordt dat men ook via een actie geld op kan halen voor het goede doel.

Wat is de link van ons centrale actieplatform?
Ga naar de pagina van jullie goede doel op geef.nl: http://www.geef.nl/doel/##aansluitnummer## en kijk rechtsonder wat de link van jullie actie platform is. De link van het geef platform is zelfstandig via het CMS systeem te beheren.

6. GeefGratis moeilijker bereikbaar in September

Rubriek: mededelingen

Door: Jordan van Bergen, Stichting GeefGratis


Stichting GeefGratis zal door diverse vakanties in september 2013 telefonisch niet bereikbaar zijn.

En wat als de servers plat gaan?
Mocht in deze periode iets met de webserver(s) van Stichting GeefGratis gebeuren dan geldt dat de gehele serveromgeving van GeefGratis inmiddels door een specialistisch bedrijf (Prolocation) beheerd wordt. GeefGratis, goede doelen en actievoerders zijn niet langer afhankelijk van de systeembeheer kennis van Jordan van Bergen als medewerker van GeefGratis. Uitvallen van de servers tijdens de vakantieperiode van GeefGratis hoort nu opgepakt te worden door het bedrijf dat hierin gespecialiseerd is zodat een en ander weer online zal komen zonder dat iemand van GeefGratis hier naar om hoeft te kijken.

E-mail?
Wij zijn minder goed dan normaal bereikbaar via e-mail en zullen er ook alles aan doen om iedere vraag zoals normaal te beantwoorden. We kunnen echter niet garanderen dat we iedere vraag binnen 24 uur kunnen beantwoorden. Dit laatste is afhankelijk van een werkende internet verbinding op de vakantiebestemming(en). Het kan dus voorkomen dat bepaalde vragen pas eind september beantwoord worden

Nieuwsbrief abonnementsinformatie

Zorg dat u de nieuwsbrief van Stichting GeefGratis blijft ontvangen!
Voeg info@geefgratis.nl toe aan uw toegestane afzenderslijst of adresboek.


Deze nieuwsbrief is bestemd voor aangesloten goede doelen bij Stichting GeefGratis. U krijgt deze e-mail omdat uw goede doel aangesloten is bij Stichting GeefGratis of omdat u partner van Stichting GeefGratis bent en aangegeven heeft de nieuwsbrief aan aangesloten goede doelen te willen ontvangen.

Algemene Voorwaarden
Ieder aangesloten goede doel is akkoord (gegaan) met de algemene voorwaarden (tijdens registratie) die gelden bij Stichting GeefGratis en ontvangt daarom deze nieuwsbrief minimaal op het algemene e-mailadres van de organisatie. Afmelden op het algemen e-mailadres van de organisatie is dus niet mogelijk.

Gepersonaliseerd
Alle nieuwsbrieven worden gepersonaliseerd verstuurd. Dit betekent dat waar u de naam van uw organisatie leest een ander aangesloten goed doel hun naam leest. Mocht echter uw naam direct aangehaald worden in een stuk waarin wij negatief of kritisch reageren over een goed doel dan moet u er van uit gaan dat het daadwerkelijk over uw goede doel gaat. In alle andere vormen geldt dat ieder goed doel persoonlijk aangesproken wordt.

Nieuwsbrief archief
Het Nieuwsbrief archief kan via de volgende link opgevraagd worden: http://www.geefgratis.nl/nieuwsbrieven

Verzendinformatie
Deze e-mail is verstuurd aan het e-mailadres: ##email##

De GeefGratis nieuwsbrief wordt verstuurd via het Nieuwsbrieven Pakket van Procurios

Uw aansluitnummer bij Stichting GeefGratis: ##aansluitnummer##


Volg ons via: 
f   f   f   t