|
|
|
|
|
2. Because branding & communicatie over goed communiceren
Rubriek: branding & communicatie
Door: Jorn Wemmenhove, Oprichter & Creatief Strateeg van Because en Mede-oprichter & Creatief Directeur van El Desafío Foundation
Goed communiceren blijkt vaak nog erg lastig voor veel goede doelen. Het wordt niet altijd tot de kerntaak gezien of men denkt dat het moeilijk en duur is. Maar ons werk bestaat juist uit mensen inspireren om mee te helpen.
Toen ik twintig jaar was en communicatie- en informatiewetenschappen studeerde, zette ik samen met een Argentijnse vriend stichting El Desafío op; El Desafío werkt met kinderen in sloppenwijken van Argentinië om hen echte kansen op een betere toekomst te bieden. Met een achtergrond in marketing en communicatie begrepen we toen al hoe belangrijk het is de passie en liefde die je in je werk stopt ook in je communicatie helder over te brengen. In die periode heb ik samen met Jordan (oprichter van GeefGratis) al presentaties gegeven over hoe sociale media goede doelen hierbij kunnen helpen.
Na werkzaam te zijn geweest voor diverse reclamebureaus en de laatste tijd vooral in Argentinië te hebben doorgebracht, heb ik mijzelf een nieuwe uitdaging gesteld. Ik wil mijn sociale en communicatieve ervaring inzetten voor zoveel mogelijk andere goede doelen die de wereld een mooiere plek maken. Dit is wat ik doe met Because; een creatief strategie bureau gespecialiseerd in het samenbrengen van mensen om positieve sociale veranderingen te creëren.
We helpen goede doelen onder andere met:
- Het ontwikkelen van hun 'merk'; voor iemand die een goed doel niet kent moet direct duidelijk zijn waar het voor staat. Logo, huisstijl, website zijn onderdelen die hierbij van groot belang zijn;
- Het bedenken van strategische plannen om de doelen van een stichting te bereiken; dit kan bijvoorbeeld een campagne zijn;
- Het activeren van mensen door sociale media; veel stichtingen begrijpen sociale media nog niet, terwijl deze juist mensen kunnen activeren om zich in te zetten voor een goed doel;
Communicatie/marketing kost inspanning, creativiteit en wat geld en ik begrijp als oprichter van een relatief kleine stichting dat je dit geld liever aan sociaal werk wilt uitgeven. Toch is het essentieel het belang ervan te begrijpen om de fondsenwerving op orde te houden, op te vallen en met name anderen te inspireren om mee te helpen. Ik help u graag.
Zo zal ik vanaf nu via deze nieuwsbrief tips gaan geven, zijn we met Jordan bezig met een workshop, en ben ik te bereiken via jorn@wearebecause.net.
Jorn Wemmenhove, Because (www.wearebecause.net)
|
|
|
|
|
|
|